به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی روز سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: یکی از تناقض های روزگار است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی که ایران در مدار سیاسی غرب بود، آرزوی ملت ایران برای داشتن ذوب آهن در قالب ذوب آهن اصفهان با همکاری روس ها اجرا شد.
وی بیان کرد: ورود کشور به صنعت نیز با کمک همسایه خوب ایران کشور روسیه صورت گرفت.
صالحی ادامه داد: عجیب این است که ورود ایران به عرصه فناوری نیز به کمک روسیه صورت گرفته و این پیامی بسیار مهم دارد که آغاز عملیات اجرایی واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر نیز با مشارکت روسیه انجام شده است.
وی گفت: در این ارتباط فضای مورد نیاز واحدهای 2و 3 نیرگاه اتمی بوشهر تسطیح و خاکبرداری آن صورت گرفته است.
صالحی بیان کرد: اکنون این طرح از برنامه زمانبندی خود جلوتر است و امیدواریم تا هفت سال آینده واحد 2 نیروگاه اتمی بوشهر به بهره برداری برسد و 2 سال پس از آن نیز شاهد راه انداری واحد 3 نیروگاه اتمی بوشهر باشیم.
وی ادامه داد: سایت نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یکی سایت‌های مشهور جهان شهرت و آوازه آن در سراسر دنیا طنین‌انداز شده است.
صالحی با قدردانی از توجه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از صنعت هسته ‌ای کشور گفت: از کمک‌های کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در توسعه صنعت هسته‌ای کشور و نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می کنیم.
وی همچنین با تقدیر از فعالیت های استاندار بوشهر اظهار داشت: استاندار جدید بوشهر توجه ویژه‌ای به صنعت هسته‌ای، حقوق هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر دارد که این رویکردی ارزشمند برای پیشبرد این طرح است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.