به گزارش ایرنا حدود 80 نفر از سپرده گذاران تعاونی وحدت (آرمان سابق) صبح دوشنبه در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در اعتراض به حل نشدن مشکل سپرده های خود و مسدود بودن حساب خود تجمع کردند.
یکی از سپرده گذاران که خواست نام وی ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از جمله خواسته های سپرده گذاران انتقال پرونده دادگاهی موسسه منحل آرمان به اهواز است؛ دادگاه شکایتی را از سوی سپرده گذاران نمی پذیرد و این پرونده در دادگاه مشهد در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه سپرده گذاران برای مراجعه و اعتراض مربوط به سپرده های خود امنیت جانی ندارند
گفت: از دیگر خواسته های سپرده گذاران این است که شورای عالی امنیت کشور به این موضوع وارد شود.
این سپرده گذار با اشاره به اینکه تاکنون موسسه ملل 75 درصد دارایی تعاونی وحدت ( آرمان) را در دست گرفته افزود: با این وجود تاکنون وعده ای برای پرداخت سپرده بالای سه میلیون تومان صاحبان حساب این موسسه را اعلام نکرده است.
وی افزود: موسسه ملل برای سپرده گذارانی که سقف سپرده های آنها تا 30 میلیون ریال بوده کارت های اعتباری را صادر کرده تا این مبلغ را به این افراد پرداخت کند.
این فرد معترض اضافه کرد: با وجود آن که 65 درصد مالباختگان تعاونی وحدت (آرمان) مربوط به خوزستان هستند اما مسئولان استانی پیگیری تاثیر گذاری را نداشته اند.
این سپرده گذار گفت: به گفته موسسه ملل درخواست پرداخت زیر یک میلیارد ریال، به بانک مرکزی ارایه شده اما پاسخ مثبتی از سوی بانک مرکزی دریافت نکرده اند.
وی بیان کرد: از ساعت 6:30 دقیقه صبح روبه روی ساختمان استانداری تجمع کرده ایم اما تاکنون هیچ مسئولی پاسخگوی معترضان نبوده است.
ابتدای خرداد امسال به دستور بانک مرکزی حساب سپرده گذاران تعاونی وحدت (آرمان) به دلیل آنچه که نداشتن مجوز قانونی این موسسه اعلام شد، مسدود شد.
در مرداد امسال به دستور بانک مرکزی تعاونی وحدت (آرمان) با موسسه ملل ادغام شد.
در خوزستان 34 موسسه تعاونی وحدت(آرمان) وجود دارد که 14 شعبه آن در اهواز هستند.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.