به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت استانداری خوزستان: غلامرضا شریعتی روز جمعه در نشست شورای اشتغال اندیمشک در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری افزود:نرخ بیکاری در استان خوزستان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل استان ، برازنده این منطقه نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه روند جذب سرمایه گذار در استان خوزستان باید تلاش بیشتری انجام شود اظهار کرد:معضل بیکاری زندگی جوانان را تحت الشعاع قرار داده لذا همه مدیران و مسئولان باید موانع اشتغال را به حداقل برسانند.

وی بیان کرد:برخی پروژه های ملی در سطح استان باید با تلاش بیشتری تحقق یابند ضمن اینکه بخشی از پروژه ها هم در سطح شهرستان ها از سوی مسئولان محلی قابل تحقق هستند.

شریعتی اظهار کرد:تخصیص اعتبار به شهرستان ها باید اولویت بندی شود و به شهرهایی که نرخ بیکاری بالایی دارند اهتمام ویژه شود.

استاندار خوزستان افزود:دولت به اشتغال خوزستان نگاه ویژه دارد و مجمع نمایندگان خوزستان هم برای این موضوع تلاش می کنند.

شریعتی گفت:با وجود اینکه نرخ بیکاری در اندیمشک از 34 درصد به 18 رسیده کاهش یافته اما نرخ بیکاری در اندیمشک همچنان نسبت به متوسط استان چهار درصد بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد:از کلیه طرح های شهرستان اندیمشک برای رفع مشکل بیکاری حمایت می شود.

وی از مدیران استانی خواست با جلوگیری از کاغذبازی اداری برای حمایت از سرمایه گذاران تلاش کنند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی هم گفت:نگاه به حوزه اشتغال نگاهی کلیشه ای است که با این نگاه نمی توان امور را پیش برد.فریدون حسنوند افزود:امروز کشور با یک هجوم همه جانبه در اشتغال مواجه است که برای تحقق برنامه های اشتغالزا نیازمند تغییر نگرش هستیم.

وی بیان کرد:بسیاری از مدیران خطرپذیر نیستند یا به علت برخی مشکلات و توبیخ ها انگیزه ای برای خطرپذیری در راستای حل مشکل اشتغال ندارند.

فرماندار اندیمشک هم با اشاره به ظرفیت های بالای این شهرستان برای حل مشکل اشتغال گفت:در بحث گردشگری شهرستان اندیمشک در سنوات قبل مغفول مانده است.

پیمان جهانگیری افزود: بومی سازی اشتغال یکی از مهمترین نیازهای منطقه و از مطالبات مردمی است.وی افزود:استفاده از افراد بومی در فرصت های ایجاد شده شغلی یکی از مهمترین اولویت های شهرستان اندیمشک است.

وی بیان کرد:توسعه مشاغل خانگی و حمایت از طرح های مرتبط با این موضوع نیز در شهرستان اندیمشک ضرورت دارد و برای این مهم برنامه ریزی شده است.

جهانگیری گفت:بخش کشاورزی اندیمشک نیز به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های شهرستان در سال های گذشته مغفول مانده بود که فعالیت های این بخش نیز به صورت تخصصی در حال انجام است.

وی بیان کرد:در بخش کشاورزی طرح هایی مانند شیلات و پروژه های شاخص دیگر روند بسیار خوبی طی کرده و بزودی شاهد آثار مثبت این طرح ها در اشتغالزایی خواهیم بود.

ستاد حمایت از سرمایه گذاری و مشاغل خانگی در اندیمشک با حضور استاندار خوزستان افتتاح شد 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775782
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.