به گزارش ایرنا ، رضا کریمی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در اردبیل میزان درآمد سرانه استان را کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: برنامه های حمایتی ویژه برای استان از جمله در بخش کشاورزی از سوی دولت و مجلس باید مدنظر باشد.
وی با اشاره به طرح های پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برقراری عدالت اجتماعی در بخش کشاورزی ، مکانیزه شدن کشت ، آبیاری نوین ، تقویت شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی ، تکمیل زنجیره کشاورزی ، حمایت از واحدهای تکمیلی و تبدیلی ، اجرای عملیات آبخیزداری ، بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ملی و افزایش سرمایه کشاورزی از جمله مواردی است که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
کریمی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده معادل 10 درصد از ورودی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص و میزان ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی تا پایان برنامه ششم هم به 95 درصد افزایش یابد.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اختصاص کمک های فنی اعتباری به بخش کشاورزی به میزان 600 میلیارد ریال را یادآور شد و گفت: لازم است بخش کشاورزی بیش از این از اعتبارات بهره مند شود.
اعضای کمیسون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی برای یک سفر 2 روز عصر چهارشنبه وارد اردبیل شدند و قرار است از طرح های بخش کشاورزی استان بازدید کرده و مسائل و مشکلات کشاورزان را مورد بررسی قرار دهند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/ 7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.