به گزارش ایرنا ، رحیم میدانی روز پنجشنبه در بازدید از محل احداث سد خاکی عنبران که با حضور سرپرست استانداری اردبیل و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: اعتبارات مورد نیاز برای احداث این سد از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه بنا به دلایل مالی اجرای این طرح متوقف شده بود؛ بیان کرد: بازنگری های مجدد فنی توسط مشاوران در حال انجام بوده و تا پایان سال جاری این بازنگری ها و تهیه اسناد و انتخاب و استقرا پیمانکار انجام می گیرد.
میدانی اظهار کرد: سد خاکی عنبران جز فهرست طرح های مرزی محسوب می شود و با تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی در صورت عدم بروز مسائل فنی و اجرایی تا سال آخر سال 97 به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه بخشی از عملیات آبرسانی به نمین امسال انجام می شود گفت: 10 لیتر بر ثانیه بر تولید آب شرب این شهرستان اضافه می شود.
معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه از محل تنش های آبی برای آب نمین 65 میلیارد ریال در نظر گرفته شده ؛ افزود: عملیات انتقال آب به نمین نیز تا پایان سال 97 به صورت قطعی به پایان می رسد.
وی با اشاره به اینکه خط 9 کیلومتری لوله گذاری این مسیر انتقال آب باید بازسازی شود، ادامه داد: چون اولویت بر اجرای ایستگاه پمپاژ و خط انتقال بوده این کار نیز تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
شهرستان نمین در شرق اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است ، عنبران یکی از 2 بخش تابعه نمین می باشد.
اهالی بخش عنبران را برادران اهل تسنن تشکیل می دهند.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.