مصطفی هنرمندیان جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برداشت سیب تا نیمه آبان ماه ادامه دارد افزود:پیش بینی می شود بیش از باغ های ایذه یک هزار و 830 تن سیب برداشت و روانه بازار مصرف شود.
سرپرست اداره جهاد شکاورزی ایذه، افزود: بیشتر باغ های سیب در این شهرستان در شیوند، میراحمد غریبی،حاجی کمال و لعبید می باشد که میانگین تولید و برداشت سیب از هر هکتار بیش از 15 تن می باشد.
هنرمندیان تاکید کرد: در سال جاری زراعی با توجه به ‌مدیریت باغ ها و ‌وضعیت اقلیمی پیش بینی‌ می شود میزان برداشت سیب گلاب در ایذه نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته باشد.
سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه تصریح کرد: ارقام عمده برداشتی از سطح باغات سیب ایذه، سیب گلاب محلی، سیب گلاب زرد و سیب گلاب قرمز است که با توجه به کیفیت آن، ضمن مصرف داخلی برای فروش به استان های همجوار صادر می شود.
هنرمندیان افزود: محصول سیب برداشت شده علاوه بر مصرف تازه در تولید ترشی و لواشک محلی نیز مصرف می شود.
سرپرست جهاد کشاورزی ایذه بیان‌ کرد: بیش از یکهزار و 300 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در باغ های ایذه ایجاد شده است.
وی یادآور شد:از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به منظور ارتقاء دانش باغداران کلاس ها و ‌کارگاه های آموزشی با موضوع نگهداری باغ های سیب، انار، هلو، زیتون در ایذه برگزار شده و کارشناسان در خصوص مبارزه با آفت کرم ، جلوگیری از آفتاب سوختگی و تغذیه باغ آموزش های لازم و توصیه های کاربردی را به باغداران ارائه کردند.
سرپرست اداره جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به تسهیلات پرداختی به متقاضیان گفت: تسهیلاتی برای هرس ، اصلاح ، توسعه و ‌احداث باغ الگویی به باغداران شهرستان پرداخت شده است.
در شهرستان ایذه با توجه به شرایط آب و‌هوایی بیش از 20 نوع محصول با کیفیت تولید ‌می شود.
7161/6068
خبرنگار: مهسا نوروزی**انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.