درویشعلی کریمی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : خط انتقال آب شرب سه روستای شاخ کوپال، یعار و عرب راشد از تپه ای به ارتفاع 15 متر عبور می کند که باعث افت فشار و توزیع نامناسب آب شرب در این روستاها می شد که با اجرای این عملیات مشکل افت فشار این روستا ها بر طرف شده است.
کریمی ادامه داد: خط انتقال آب شرب این روستاها فلزی بوده که بدلیل فرسودگی دچار شکستگی می شد ، که برای بر طرف کردن این مشکل با استفاده از 500 متر لوله پلی اتیلن و عبور آن از کنار تپه 15 متری آب شرب این روستاها پایدار و شبانه روزی شده است.
وی با اشاره به بهره مندی 134 خانوار روستایی در بخش غیزانیه از آب شرب پایدار و بهداشتی گفت: روستاهای شاخ کوپال ، یعار و عرب راشد جمعیتی حدود حدود یک هزارو70 نفر را تحت پوشش دارند.
براین اساس آمار وضعیت تاسیسات آبرسانی شرکت آب وفاضلاب روستایی خوزستان در پایان سال ١٣٩4 ،2هزارو 927 روستای دارای آب و 10 هزار 326 روستای فاقد آب با جمعیتی بالغ بر 243هزار82 نفرخانوار مشترک داشته است .
شهرستان اهواز 129 هزارو 507 نفر جمعیت روستایی بالای 20خانوار دارد که به نسبت 60.99 درصد به آب شرب سالم و بهداشتی دسترسی پایدار پیدا کرده اند.
7165/6002
خبرنگار : حمید رضا ترابی فرد **انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.