فیض الله پاسره روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 70 طرح آبرسانی روستایی با اعتباری افزون بر 430 میلیارد ریال ظرف چهار سال گذشته دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: این تعداد طرح آبرسانی در بیش از 260 روستای این استان عملیاتی شد.
پاسره بیان کرد: این تعداد روستا بیش از 12 هزار و 850 خانوار روستایی در قالب 51 هزار و 89 نفر را شامل می‌شود.
وی ابراز داشت: در سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی حدود 380 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
پاسره گفت: در این راستا 18 مجتمع بزرگ آبرسانی و 7 طرح تک روستایی برای 480 روستا با جمعیتی افزون بر 107 هزار نفر تعریف و عملیاتی شد.
وی افزود: استفاده از روش نوین گند زدایی آب با نصب 23 دستگاه الکترولیز نمک طعام در این استان و ایجاد بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه تخصصی آب در میان شرکت‌های آبفای روستایی با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال انجام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سامانه جامع قرائت هوشمند، صدور و پرداخت آنلاین قبوض آب روستایی برای نخستین بار نیز در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد.
سالانه بیش از 400 میلیون ریال برای صدور قبض‌های کاغذی در کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شد که با این روش هزینه‌ها به کمتر از 70 میلیون ریال رسیده است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است که افزون بر یک هزار و 420 روستا از این تعداد دارای تأسیسات آب‌رسانی هستند.
206 روستا در این استان نیز فاقد تأسیسات و شبکه‌های آبرسانی هستند که تنها 6 روستا از این تعداد بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
155 روستای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
18 مجتمع آبرسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در حال احداث است که حدود 470 روستای فاقد آب آشامیدنی سالم با جمعیتی افزون بر 107 هزار نفر را شامل می‌شود.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.