به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی (ع) افزود:قوه قضائیه مانع نفوذ دشمنان به نظام شده و همین امر خشم دشمنان را برافروخته و باعث شده اخباری کذب و به دور از واقعیت را علیه رئیس این قوه منتشر کنند.
وی قوه قضائیه را رکن رکین نظام دانست که قاطعانه در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمن ایستادگی کرده است و گفت: مردم حامی قوه قضائیه هستند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته گفت:در آئین های عزاداری تاسوعا و عاشورای امسال اطلاعیه هایی مبنی بر ساخت حسینیه در کربلا از سوی برخی افراد وهیات های عزادار در دزفول منتشر شد که ضمن تشکر از عزاداران لازم به اطلاع رسانده شود 'تهیه زمین برای ساخت حسینیه در کربلا دشوار است و زمین به غیرعراقی واگذار نمی شود اما با پیگیری استانداری کربلا اقدامی در این زمینه صورت گرفته که اطلاع رسانی می شود.
امام جمعه دزفول اضافه کرد:انتشار چنین اطلاعیه هایی با نام عمومی شهرستان دزفول باعث اختلال در اصل کار می شود و ممکن است بی اعتمادی مردم و خیرین را به دنبال داشته باشد
لذا تقاضا می شود هنگام انتشار چنین اطلاعیه هایی تنها نام هیات عزادار ذکر شود و از نام شهرستان دزفول استفاده نشود.
حجت الاسلام قاضی دزفول به برنامه های ستاد اربعین نیز اشاره کرد و گفت:امسال علاوه بر موکب بزرگ دزفول در چذابه مجوز راه اندازی 2 موکب دیگر در کربلا و مرز چذابه در عراق گرفته شده که انتظار می رود مردم و خیرین پرشورتر و جدی تر وارد عمل شوند ضمن اینکه یک موکب مختص بانوان در نظر گرفته شده است.

**یکشنبه در دزفول عزای عمومی اعلام شد
خطیب جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های امروز ارتحال عالم وارسته آیت اله حاج سیدمحمدحسن آقامیری از علمای برجسته خوزستان را تسلیت گفت و افزود:ایشان از شاگردان مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری و وحید خراسانی بود که به واسطه ارتحال ایشان یکشنبه 16 مهرماه مصادف با 17 محرم عزای عمومی در شهرستان دزفول اعلام شده است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه های امروز به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت:کشورهای دیگر و رقبای کشورمان از احساسات مذهبی مردم کشورمان استفاده کرده و اقدام به تولید و توزیع لباس های محرم کرده اند بطوری که تنها 20 درصد لباس های مشکی محرم تولید داخلی است و بقیه تولید کشورهای چین و ترکیه اند.
وی به عزاداران حسینی توصیه کرد هنگام تهیه لباس مشکی پوشاک تولید داخل را خریداری کنند تا ضمن حمایت از تولید کنندگان داخلی زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود.
خطیب جمعه دزفول همچنین آغاز هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و افزود:اعتماد مردم به نیروی انتظامی می تواند در انجام وظیفه این نیرو کارآمد و کارساز باشد لذا عملکرد نیروی انتظامی باید به گونه ای باشد که به اعتماد مردم نسبت به آنها خدشه ای وارد نکند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.