سردار مهدی انصاری روز چهارشنبه روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در مهمانسرای نیروی انتظامی افزود: 14 مهر ماه تا 20 مهر هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده که در این هفته 300 برنامه از جمله تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی چادرهای امدادی و مددکاری اجتماعی در جای جای استان برگزار می شود.
وی ادامه داد : شعار هفته نیروی انتظامی امسال «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» است و قشرهای مختلف مردم با همراهی پلیس برای ارتقای امنیت جامعه تلاش می کنند.
انصاری گفت: حضور در مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد است که با هدف افزایش تعامل پلیس با دانش آموزان و دانشجویان صورت می گیرد.
به گفته وی ، هر یک از روزهای هفته نیروی انتظامی با توجه به اهداف تعیین شده با نام‌های متفاوتی نامگذاری شده و برنامه‌های ویژه آن روز با مشارکت نیروی انتظامی و همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.
انصاری ،دیدار با علما و خانواده معظم شهیدان ، برنامه هاو مسابقات بومی ،همایش همیاران پلیس ، ورزشی،اهدای خون کارکنان ،توزیع بسته های فرهنگی ،برگزاری صبحگاه مشترک ، ملاقات رودررو با مردم ،برگزاری نمایشگاه بصیرت افزایی و تجلیل از فعالان آموزش همگانی را از دیگر برنامه های هفته نیروی انظامی در این استان ذکر کرد.
وی افزود: در این هفته شهرک ترافیک و ساختمان پاسگاه انتظامی دهستان سپیدار در شهرستان بویراحمد افتتاح می شود.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت که براساس بررسی های صورت گرفته توسط ناجای کشور، نیروی انتظامی این استان در پیشگیری از وقوع سرقت رتبه اول کشور را در سال جاری کسب کرده است.
سردار انصاری فزود: در مقوله پیشگیری از وقوع جرم تنها دو استان در کشور بالاتر از کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند .
به گفته ویّ ،میزان وقوع سرقت های خشن و سرقت به عنف دراستان درسال جاری نسبت به پارسال به ترتیب 50 و 58درصد کاهش یافته است.
انصاری گفت که برغم وجود ساختار عشیره ای در استان ،میزان نزاع های دسته جمعی در منطقه 31درصد کاهش نشان می دهد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد گفت : در6ماه گذشته افزون بر 2تن و 50کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 14درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته انصاری درهمین مدت هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر دراستان دستگیر و 200دستگاه خودروی حامل مواد افیونی توقیف شد.
انصاری ادامه داد که امسال نیز همچون سال‌های گذشته آیین های عزاداری ماه محرم با نظم و امنیت مطلوبی در جای جای استان برگزار شد و نیروهای انتظامی به خوبی در این مدت به مردم خدمت رسانی کردند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قرار دارد.
خبرنگار و انتشار: مسعود علیزاده
1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.