به گزارش ایرنا بیش از 40 نفر از کارگران چهار جایگاه سوخت در اهواز برای حل مشکلات شغلی خود امروز سه شنبه در مقابل شرکت پخش فرآورده های نفتی در اهواز تجمع کردند.
یکی از این کارگران که خواست نام وی برده نشود در گفت و گو با خبرنگار یرنا بیان کرد: چهار شرکت پخش که پیش از این زیر پوشش شرکت پخش فرآورده های نفتی بودند به بخش خصوصی واگذار شده و افرادی که این جایگاه ها را خریداری کرده اند اعلام کردند که تعدادی از افراد شاغل در این جایگاه ها اخراج می شوند و حقوقی پرداختی ماهیانه 9 میلیون ریال است.
وی گفت: پیش از این کارگران این جایگاه های سوخت، ماهیانه 19 میلیون ریال حقوق دریافت می کردند و این کارگران بسیار نگران وضعیت شغلی و درآمدی خود هستند.
این کارگر افزود: 43 کارگر در چهار جایگاه سوخت در مناطق چهار راه آبادان، 24 متری، میدان بسیج(فلکه ساعت) در اهواز و ابتدای جاده اهواز - اندیمشک زیر نظر شرکت پخش فرآورده های نفتی کار می کردند که به بخش خصوصی واگذار شدند.
وی با بیان اینکه پیش از این کارگران به عنوان نیروی ارکان ثالث شرکت پخش فرآورده های نفتی در این جایگاه های سوخت مشغول به کار بودند عنوان کرد: این کارگران خواستار جذب در شرکت پخش فرآورده های نفتی هستند؛ بسیاری از این کارگران بین 10 تا 18 سال سابقه کار دارند.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهوازدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سازمان خصوصی سازی کشور بر اساس اصل 44 کار واگذاری جایگاه های سوخت به بخش خصوصی را انجام می دهد و شرکت پخش فرآورده های نفتی هیچ دخالتی در این موضوع ندارد.
سید اسد میرعالی بیان کرد: در خوزستان 13 جایگاه سوخت زیر نظر شرکت پخش فرآورده های نفتی بود که امسال تاکنون 9 جایگاه واگذار شد و به تدریج باقی جایگاه ها نیز توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار می شود.
وی گفت: شرکت پخش از خریداران جایگاه های سوخت تعهد گرفته که هیچ نیرویی را اخراج نکنند و همچون گذشته و براساس قانون کار حقوق و مزایای این افراد پرداخت شود.
بر اساس این گزارش هفته گذشته نیز کارگران جایگاه های سوخت در اهواز برای حل مشکل شغلی خود در مقابل ساختمان این شرکت در اهواز تجمع کرده بودند.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.