هشتادویکمین سالروز تولد ادیب و حافظ شناس برجسته ی خوزستان، توسط جمعی از شاگردان وی در خانه دوست در تهران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، همزمان با هشتاد و یکمین زاد روز استاد فرزانه، ادیب وحافظ شناس معاصر و خوزستانی ابراهیم قیصری، مراسم بزرگداشت صمیمانه ای از سوی جمعی از شاگردان و دوستداران وی و با همت سارا شریعت و سعید تقی خانی، در فضایی معنویی و متأثر از محرم حسینی«ع» و در انجمن فرهنگی خانه دوست در تهران برگزار شد.

در این مراسم، پس از خوانش غزلیاتی از حافظ، هر یک از حاضرین سخنانی را بیان نمودند و همچنین به همین مناسبت از سوی برگزار کنندگان تعداد81 جلد از کتابهای گرانسنگ استاد به کتابخانه های مناطق مرزی و محروم اهدا شد.

دکتر ابراهیم قیصری، چهارم مهرماه 1315 در بندر ماهشهر متولد شده است. دوره تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذرانیده و در سال 1336 آموزگاری را پیشه خود ساخت و در کنار تدریس، تحصیلات دانشگاهی را نیز ادامه داده و از دانشگاههای فردوسی مشهد و تهران به اخذ درجات کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در زبان و ادبیات فارسی نائل آمد.

از حافظ شناس و قرآن پژوه، تاکنون بیش از 100 عنوان کتاب و مقاله چاپ شده است.

در پایان باید گفته شود، با توجه به علاقمندی بسیار دکتر ابراهیم قیصری به زادگاه‌ خود ماهشهر، وی کتابخانه شخصی خود را که ماحصل 60 سال مطالعه و شامل بیش از 10 هزار جلد کتاب می باشد، به این شهر اهدا کرده است.

تولد ابراهیم قیصری

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.