غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشرفت طرح های در حال اجرا در 2 مرز شلمچه و چذابه به صورت روزانه توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد و در بازدیدهای میدانی نیز مشکلات هر بخش نیز از نزدیک بررسی می شود.
وی گفت: با وجود برخی مشکلات مالی و اعتباری ، حدود هشت کیلومتر از 27کیلومتر شبکه آبرسانی بستان به چذابه در هفت جبهه کاری انجام شده و طبق برنامه به طور قطع آب سالم وبهداشتی برای اربعین امسال به مواکب و پایانه چذابه خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: جاده استاندارد و چهاربانده کردن اهواز - چذابه به طول 110کیلومترامسال زیربار ترافیک قرار می گیرد ولی ساخت برخی پل های این مسیر به علت زمان بر بودن تکمیل نخواهد شد و برای سال آینده به سرانجام می رسد.
شریعتی افزود:اینترنت پرسرعت ، تلفن همراه ، گیت های مسافری ، روشنایی برق، آماده سازی توقفگاه 100هکتاری برای 50هزار دستگاه خودرو ، ایمن سازی مسیرهای منتهی به چذابه در حال آماده سازی است و تا 10 تا 15روز مانده به روز اربعین آماده بهره برداری می شود.
وی در عین حال گفت: به برخی از پیمانکاران راهسازی در مسیر سوسنگرد - بستان - چذابه برای شتاب بخشی به پروژه ها تذکر داده شده است.
استاندار خوزستان در ادامه گفت: در مجموع زیرساخت های 2 مرز چذابه و شلمچه نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده و امیدواریم در سال 1397 تنها از این زیرساخت های ماندگار نگهداری کنیم مشکل خاصی نداشته باشیم.
ستاد اربعین حسینی در استان خوزستان از آذرماه سال گذشته فعالیت خود را به منظور هماهنگی و پشتیبانی از زائران اربعین حسینی 96تشکیل شد و تاکنون 21 جلسه به ریاست استاندار خوزستان و معاونت های استانداری برپا شده است.
اربعین حسینی 18آبان است ولی از حدود 15روز پیش از آن تا سه روز پس از آن ، کاروان های زیارتی در پایانه های چذابه و شلمچه در حال تردد هستند.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.
در اربعین حسینی پارسال حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
پیش بینی شده در اربعین امسال شمار زائران 20 تا 30 درصد افزایش یابد.
امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین حسینی نیز آماده شده است.
حرکت کاروان های اربعین حسینی از 2 مرز چذابه و شلمچه از سال 1392 با وجود نبود بسیاری از امکانات و فقدان زیرساخت های لازم شروع شد و هر سال بر عظمت و شور اربعین افزوده می شود.
/6002/6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.