به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی جمعه در جلسه ستاد اربعین 96 خرمشهر افزود:120 محل اسکان موقت با ظرفیت 15هزار نفر برای اسکان زائران پیش بینی و روزانه 75 هزار پرس غذا از سوی موکب ها و هیات های مستقر در شلمچه بین زائران توزیع می شود.
وی اظهار د اشت:650 چشمه سرویس بهداشتی در طول مسیر 11 کیلومتری تا مرز و پارگینگ 50 هکتاری با ظرفیت 53 هزار خودرو برای رفاه حال زائرانی که با وسیله شخصی به مرز شلمچه مراجعه می کنند در نظر گرفته شده است.
شریعتی مرز بین المللی شلمچه را آماده ترین گذرگاه برای عبور زائران اربعین دانست و اظهار داشت:زیر ساخت های رفاهی برای رابعین حسینی در شلمچه رشد چشمگیری داشته است.
وی اظهار داشت:سال گذشته یک میلیون و 830 هزار زائر ایرانی و 586 هزار اتباع خارجی از شلمچه راهی عتبات عالیات شدند و پیش بینی می شود در اربعین امسال این تعداد افزایش داشته باشد.
استاندار خوزستان گفت:آخرین زیرسازی پارکینگ 50 هکتاری شلمچه در حال انجام است و کار روشنایی آن از ۲۰ مهرماه با 6میلیارد ریال اعتبار انجام می شود.
وی بیان داشت:برای تسهیل در خروج و ورود زائران اربعین حسینی گیت های مستقر در پایانه مرزی شلمچه افزایش خواهد یافت.
شریعتی گفت:به منظور افزایش ضریب امنیت مسیر جاده خرمشهر به شلمچه 2 طرف جاده شلمچه گارد ریل نصب می شود و اورژانس هوایی نیز در مرز مستقر خواهد شد.
مرزهای شلمچه و چذابه دو گذرگاه خروج زائران عتبات عالیات در استان خوزستان هستند.
یه گزارش ایرنا استاندار خوزستان همچنین صبح روز جمعه از مراحل چهار بانده کردن جاده منتهی به یادمان شهدای شیمیایی بهبهان در خرمشهر دیدن کرد این جاده به طول سه کیلومتر نیاز به٤٠ میلیارد ریال اعتبار دارد.
3015/6068
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشار دهنده:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.