به گزارش ایرنا مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان شنبه درآئین نمادین کلنگ زنی ساخت 300 کلاس درس در استان در دبستان حافظ در بخش حسن شاهی از توابع شهرستان هفتکل بیان کرد: ساخت 300 کلاس درس مقاوم و استاندارد در استان به منظور جایگزین کردن کلاس های کانکسی از مهرماه آغاز می شود و طبق برنامه ریزی تا پایان سال آینده تمام کلاس های کانکسی در استان برچیده خواهند شد.
رضا رضایی درادامه افزود: در بخش غیزانیه 40 کلاس کانکسی وجود داشت که تمام این کلاس ها با ساخت مدارس جدید جمع آوری شدند.
درادامه این مراسم استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باهمت آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد بیش از یک هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و بر سرکلاس درس حاضر شدند.
غلامرضا شریعتی افزود: آبان ماه جشن تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اهواز برگزار می شود.
وی با اشاره به موفقیت های استان در بخش آموزش پیش دبستانی عنوان کرد: پارسال به مدت یک سال به طور جدی در بخش دوره پیش دبستانی کار شد و رتبه استان در شاخص پوشش پیش دبستانی از 18 به یک در کشور ارتقاء یافت.
استاندار خوزستان درادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و استفاده از این موضوع در آموزش دانش آموزان اظهار کرد: می توان با بازنگری در محتوای کتاب درسی یا آموزشی مفهوم اقتصاد مقاومتی را به دانش آموزان آموخت، باید ذهن دانش آموزان را به تولید و اشتغال درگیر کرد.
شریعتی گفت: آگاه سازی معلمان و مدیران با بحث اقتصاد مقاومت نیز باید در سیستم آموزشی دانش آموزان لحاظ شود.
بر اساس تفاهم نامه ای که امسال استاندار خوزستان با معاون وزیر آموزش و پرورش منعقد کرد مقرر شده است که یکصد میلیارد ریال از محل وزارت آموزش و پرورش و یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری برای برچیدن کلاس های کانکسی و ساخت کلاس درس هزینه شود که طبق برنامه اعلام شده تا پایان سال 1397 همه کلاس های کانکسی استان جای خود را به کلاس های نوساز می دهند.
همچین با ساخت کلاس درس مدرسه کانکسی بخش حسن شاهی شهرستان هفتکل جمع آوری می شود، در این مدرسه 11 دانش آموز در دو کانکس درس می خوانند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.