به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی سه شنبه در آیین بهره برداری متمرکز از پروژه های عمرانی شهرستان بجنورد اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش دولت دوازدهم و برنامه هایی که این وزارتخانه دارد بر این است که زیر ساخت های توسعه کشور را حمایت و پیشتیبانی کند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید به تحقق برنامه های اشتغال که اولویت دارترین برنامه های دولت است، پشتیبانی کند.
وی افزود: از این رو این وزراتخانه دولت در دوازدهم تلاش خواهد کرد سهم قابل توجهی در توسعه کشور و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای اشتغال را برعهده داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش به پروژه های قابل افتتاح در این استان اشاره کرد و گفت: بسیار جای خوشحالی است که بخش زیادی از پروژه هایی که در این شهرستان افتتاح می شود، با مشارکت بخش غیر دولتی اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: سیاست جدی دولت، کاهش تصدی گری است و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی و ایجاد اشتغال برای یک میلیون نفر بدون مشارکت بخش غیر دولتی ممکن نمی شود.
وی در باره نقش و جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر جامعه است و بدون آموزش و پرورش توسعه یافته، توسعه جامعه هرگز میسر نمی شود.
وی تصریح کرد: در این زمینه برخی صاحب نظران پا را فرا گذاشته و معتقدند که مختصات وضعیت هر جامعه را می توان از وضعیت امروز آموزش و پروش پیش بینی کرد از این رو نقش این نهاد نقش حساس و مهمی است.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین با تاکید بر نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش اظهار کرد: اختصاص اعتبار برای آموزش و پرورش، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای رسیدن به توسعه است.
محمدرضا صالحی اظهار کرد: اینکه شهیدان رجایی و باهنر از شهدای آموزش و پرورشی هستند، برای مجموعه آموزش و پرورش جای افتخار است.
وی تصریح کرد: شهید رجائی و شهید باهنر که هفته دولت به مناسبت شهادت آنان نام گذاری شده است، با خدمت خالصانه به مردم و ساده زیستی، جاودانه شدند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خراسان شمالی با برخی مشکلات سخت افزاری روبه رو است، اظهار امید واری کرد که با حمایت دولت این مشکلات برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش برای حضور در آیین بهره برداری متمرکز طرح های عمرانی هفته دولت به خراسان شمالی سفر کرده است.
*نشانی کانال تلگرامی ایرنا خراسان شمالی https://t.me/irnabojnurd است.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.