به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان طرح های دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در مجتمع مهر فرهنگیان منطقه 14 اظهار کرد: این آزمون تاثیر بسیار منفی و مستقیم بر ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی دارد و ما با صراحت اعلام کردیم که ارزشیابی کیفی توصیفی یا آزمون تیزهوشان در پایه هفتم را تعطیل کنند.
وی گفت: دانش آموزان برای آمادگی در آزمون تیزهوشان در کلاس های آزمون موازی و موسساتی که در این آزمون ها به بهای کودکی کودکان سود اقتصادی برده، حضور پیدا می کنند.
حکیم زاده با اشاره به اینکه ارزش محوری معاونت آموزش ابتدایی ایجاد زمینه و شرایط برای کودکی کردن کودکان است، افزود: دانش آموزان ما با یک هوش نرمال، در یک محیط طبیعی می توانند موفق باشند، باید به کودکان اجازه دهیم که کودکی کنند، قرار نیست در سنین 11، 12 سالگی آنان را دچار استرس شدید کنیم که آیا در مدرسه و آزمونی خاص قبول شدند یا خیر و از 80 دانش آموز در این مقطع سنی، به 79 نفر برچسب ناتوانی بزنیم و با مقایسه های نامناسب دانش آموزان با یکدیگر، آنان را دچار آسیب های روحی روانی کنیم.
معاونت آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آمار تیزهوشان ما چند برابر نرم جهانی است، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون، سخت کوش هستند، مگر می شود همه این دانش آموزان، تیزهوش باشند، زمانی که با دانش آموزان 11، 12 ساله سخن می گوییم متوجه می شویم که دنیای کودکانه آنها را ما با چه استرس ها و دغدغه هایی پر کردیم و چه بر سر آنان آوردیم
حکیم زاده با بیان اینکه ما با تنوع و بازتولید تنوع آموزشی از طریق نظام آموزشی به شدت مخالفیم، گفت: نظام آموزشی ما متاسفانه با انواع و اقسام مدارس، بدترین شکل بازتولید طبقات اجتماعی را انجام می دهد، هر کس که برخوردارتر است، امکان و فرصت بهتری برای دسترسی به یاددهی و یادگیری دارد.
وی با اشاره به اینکه فرزندان ما اکثرا در مدارس دولتی هستند؛ مدارسی که محو و نابود شدند،افزود: همه ما که مسئول هستیم برای اینکه صورت مساله را پاک کنیم، یک مدرسه ای ساخته ایم و یک برندی ایجاد کردیم و خیالمان را راحت کردیم کردیم که فرزندان ما در یک محیط خوب و سالم درس می خوانند اما فراموش کردیم که 80 درصد شهروندان آینده ما، درمدارس دولتی درس می خوانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: همه مدارس دولتی احیا شود و خانواده ما استرس و نگرانی برای ثبت نام در مدارس خاص را نداشته باشند.
حکیم زاده، جو روانی و عاطفی، جو تعاملی اجتماعی، جو علمی و آکادمی، فضای فیزیکی مناسب و خوب را از جمله ویژگی های یک مدرسه خوب دانست و گفت: داشتن جو روانی و عاطفی از همه این ویژگی ها مهمتر است که باید مورد توجه مسئولان مدارس قرار گیرد.
وی، اصلاح ارزشیابی کیفی توصیفی، اصلاح طرح تدبیر، حذف تحقیقات متعدد در دوره ابتدایی و توجه به آموزگاران در راستای اجرای طرح ارزشیابی کیفی توصیفی را از جمله اقدامات و برنامه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در یک سال اخیر برشمرد و افزود: براساس سختی کار در مقطع ابتدایی و اقدامات آموزگاران در اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی، از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردیم که فعالیت های این قشر در ارزشیابی و ارتقای معلمان مورد توجه قرار گیرد که تاکنون این درخواست به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت اسلامی و تربیت دانش آموزان براساس آموزه های دینی و اسلامی، به رسمیت شناختن دوران کودکی و اقتضائات آنان، اعتماد و احترام به معلم به عنوان کارگزار اصلی نظام آموزشی از اصول محوری این معاونت است، اظهار کرد: برای ارتقای توانمندی آموزگاران طرح «کارآمد» را برای اساس اعلام نیاز خود آموزگاران اجرا می کنیم تا معلمان از تجربیات یکدیگر بهره مند شده و بتوانیم همیاری و هم افزایی در این زمینه داشته باشیم.
آیین تجلیل از برگزیدگان طرح های دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در مجتمع مهر فرهنگیان منطقه 14 روز دوشنبه با حضور رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل، نادر جهان آرای معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در مجتمع مهر فرهنگیان منطقه 14 برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.