به گزارش خبرنگار ایرنا محمد تقی نظر پور روز سه شنبه در جلسه شورای آموزرش و پرورش لرستان در سالن جلسات استانداری افزود:برنامه کلی وزارت آموزش و پرورش بر مبنای افزایش سرانه آموزشی استان های زیر میانگین کشوری در مدت 2 سال آینده می باشد، در حالیکه در استان های سیستان و بلوچستان والبرز این اقدام نیازمند مدت زمان بیشتری است.
وی ادامه داد: در سطح کشور یک هزار کلاس خشتی و گلی و یک هزار و 700 کلاس کانکسی وجود دارد که بنا بر برنامه در سال های 96 و 97 جمع آوری می شوند.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت رسیدن میانگین مقاوم سازی مدارس لرستان به میانگین کشوری افزود: در حال حاضر لرستان به لحاظ متوسط سرانه فضای آموزشی کشور در رتبه 21 و پس از 20 استان دیگر قرار دارد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به سرانه فضای آموزشی لرستان بیان کرد: اگرچه لرستان فاصله زیادی با متوسط کشوری ندارد اما نیازمند برنامه ریزی منسجم جهت جبران این عقب ماندگی است.
نظرپور اظهار کرد: لرستان در جشنواره گذشته خیرین مدرسه ساز تحقق 50 درصدی تعهدات داشته است در حالیکه این میانگین در کشور حدود 40 درصد است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور همچنین گفت:در گذشته 20 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته می شد که در دولت تدبیر و امید37 درصد مدارس توسط خیرین ساخته شده است.
نظرپور ادامه داد : در سال گذشته یک هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار تعهد شده خیرین بوده است که تنها 170 میلیارد ریال یعنی 10 درصد تخصیص داده شد و امسال تلاش می شود که این رقم 100 درصد تحقق یابد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگهداری ساختمان های مدارس بسیار حائز اهمیت است و درصورت نگهداری اصولی مدارس احداث شده نیازمند تعمیرات اساسی نیستند،گفت: نگرانی جدی در مورد احداث مدارس لزوم احداث مدارس مقاوم ، زیبا و ماندگار است در حالیکه تنها 48 مدرسه در کل کشور ماندگار استد.
نظرپوربر بر دقت در ساخت مدارس تاکید کرد و افزود:کمبود اعتبارات نباید باعث ارزان سازی در آموزش و پرورش شود و زیبا و مقاوم ساختن هنر است و باید هزینه آن را پرداخت کرد.
به گفته وی در سال جاری یک هزار میلیارد ریال اعتباربرای خرید تجهیزات آموزشی در کشور در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به وضعیت دبیرستان امام خمینی (ره)بروجرد گفت: کارگروهی در راستای نگهداری و تعمیرات اساسی و مقاوم سازی این مدرسه تشکیل شود و مجدد در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.