محمد تقی نظر پور روز پنجشنبه در حاشیه جشن روزی به یاد دیروز در گچساران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که افزون بر 24هزار کلاس درس از این میزان در سایت های مسکن مهر در سراسر کشور پیش بینی شده است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تعداد کلاس درس را افزون بر 96هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: هم اینک حدود 10 درصد مدارس کشور 2 نوبته هستند.
وی گفت که هم اینک 522 هزار کلاس درس در قالب 97 هزار آموزشگاه در کشور وجود دارد.
** تجهیز 158هزار کلاس به سیستم گرمایشی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همچنین گفت که تاکنون 158 هزار کلاس درس در سراسر کشور به سیستم های گرمایشی و سایر امکانات آموزشی تجهیز شده اند.
وی با بیان اینکه سالانه افزون بر یکهزار میلیارد ریال تجهیزات آموزشی برای مدارس کشور خریداری می شود، افزود که هفت درصد از کل فضاهای آموزشی موجود در کشور در سال 95 به تجهیزات گرمایشی مجهز شده اند که حدود 43 درصد مدارس همچنان نیازمند تجهیز هستند.
** سیستان و بلوچستان دارای کمترین سرانه فضای آموزشی کشور
وی گفت که استان سیستان و بلوچستان با سرانه فضای آموزشی حدود 3.1مترمربع کمترین میزان سرانه فضای آموزشی کشور را دارد که نیازمند حمایت بیشتر دولت و خیران است.
معاون وزیر آموزش و پرورش میانگین سرانه فضاهای آموزشی در کشور را حدود 5.2 مترمربع ذکر کرد و افزود: متوسط سرانه در استان کهگیلویه وبویراحمد بالای هشت مترمربع است.
نظر پور با بیان اینکه حدود 25 تا 30درصد فضاهای آموزشی موجود در کشور توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است، گفت که تعهد آنان برای سال جاری افزون بر 9هزار میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که میزان اعتبار پیش بینی شده به این مهم توسط دولت حدود 2 هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور شرکت در جشن «روزی به یاد دیروز» در مدرسه ماندگار امام خمینی (ره) دو گنبدان مرکز شهرستان گچساران و بازدید از چند مدرسه در حال ساخت به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.