به گزارش ایرنا ناصر هاشمی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی مالیاتی در اهواز افزود: کارگاه تخصصی آموزش مالیات در سطح استان به صورت رایگان و با درخواست اتحادیه و انجمن های صنفی برگزار شده و در آن به ابعاد گسترده اجرای مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم پرداخته می شود و بر چگونگی اجرای آن ، ماخذ نرخ و نحوه محاسبه این دو نوع مالیات (ارزش افزوده و مالیاتهای مستقیم ) و وظایف وتکالیف مودیان مالیاتی می پردازد.
وی گفت: آموزش رایگان مودیان مالیاتی داروخانه ها و داروسازان ، اتحادیه های صنفی ،کافی نت ها ،دفاتر پیشخوان ، دارندگان کارت بازرگانی ، بنکداران و حق العمل کاران به درخواست اتاق های اصناف وبازرگانی، صنایع ، معدن و تجارت در سطح استان و در شهرهای اهواز ،خرمشهر، باغملک ، ایذه ،دزفول و سایر شهرهای استان برگزار شده و نتایج خوبی در پی داشته است.
هاشمی راه اندازی سامانه مکانیزاسیون مالیاتی و پشتیبانی این اداره کل را نشان از عزم و اراده جدی برای دستیابی به اهداف تحول در نظام طرح جامع مالیاتی عنوان کرد.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان تصریح کرد: عدالت مالیاتی راه وصول مالیات را هموار می کند و امکان فرار مالیاتی را نیز کاهش خواهد داد.
هاشمی ، عوارض ماده 38 قانون مالیات برارزش افزوده 1394 را که به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد مبلغ پنج هزار و 440میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم با توجه به عدم افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 1395 به 9 هزار و 829میلیارد ریال افزایش یافت.
وی گفت: افزایش درآمد مالیاتی ، گامی مهم و تاثیر گذار در پیشبرد اهداف عالیه استان در ساخت پلها ،راهها، مبلمان شهری ،بوستان ها ، گسترش و توسعه فضای سبز شهری و روستایی داشته است.
هاشمی افزود: پارسال درآمد مالیاتی کشور برای نخستین بار از درآمد نفتی پیشی گرفت که این نقطه عطفی در کاهش اتکا دولت به درآمدهای نفتی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا اداره کل امور مالیاتی خوزستان در نیمه نخست سال جاری 30 کارگاه آموزشی رایگان برای مودیان مالیاتی در شهرهای استان برگزار کرد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.