بهادر بهمنی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان 2 هزار و 508میلیارد ریال به شهرداری های استان و یکهزار و 75 میلیارد ریال نیز به حساب دهیاری ها واریز شده است.
وی اضاف کرد: عوارض ارزش افزوده شامل عوارض داخل حریم و عوارض آلایندگی است که از مودیان ارزش افزوده وصول می شود و در پایان هر ماه به صورت مستقیم اداره کل امور مالیاتی استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت می کند.
بهمنی اظهار کرد: سهم شهرداری بوشهر از محل عوارض دریافتی در سال گذشته 932میلیارد ریال، شهرداری چغادک 85 میلیارد ریال، شهرداری عالی شهر 60میلیارد ریال، خارگ 51 میلیارد ریال و دهیاری های شهرستان بوشهر نیز 104میلیارد ریال است.
وی گفت: طبق قانون مهلت ارائه اظهار نامه مالیات برارزش افزوده که به صورت فصلی ارائه می شود، 15 روز پس از پایان هر فصل است اما برای فصل زمستان که با تعطیلات نوروزی همراه می شود و فرصت اندکی برای تنظیم و ارسال اظهارنامه وجود دارد بنا بر اختیار قانونی فرصت ارائه اظهار نامه و برخورداری از تسهیلات بخشودگی جرائم حاصل از تاخیر ارائه اظهار نامه در وقت قانونی تا پایان روز 31 فروردین سال 96 تمدید شده است.
وی بیان کرد: نرخ مالیات برارزش افزوده در سال گذشته، 9 درصد بود که 6درصد مالیات برارزش افزوده و 3 درصد نیز عوارض ارزش افزوده است که پس از ارائه اظهارنامه در پایان هر فصل محاسبه و از مودیان دریافت می شود.
بهمنی یادآور شد: دولت برای اجرای قانون مالیات برارزش افزوده هر سال تعدادی از فروشندگان اصناف و عرضه کنندگان کالا و خدمات را مشمول مالیات برارزش افزوده می کند که در سال 95 نیز فراخوان مرحله هفتم برای مودیان مشمول برای ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و اجرای این قانون به اجرا درآمد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.