یعقوب مزرعه لی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی مسئولان و دست اندرکاران مالیات بر ارزش افزوده ادارات امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: در مدت مشابه سال گذشته 910 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در استان وصول شده بود که این رقم امسال 100 میلیارد ریال افزایش دارد.
وی با اشاره به راندمان بالای این منبع درآمد مالیاتی اضافه کرد: مالیات بر ارزش افزوده با به کار گیری 18 درصد نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی در استان، 40 درصد وصولی سازمان امور مالیاتی را تامین می کند.
وی خود اظهاری مؤدی در نظام مالیات بر ارزش افزوده را از نقاط قوت این شیوه اخذ مالیات عنوان کرد و ادامه داد: 40 درصد وصولی مالیات بر ارزش افزوده در استان مربوط به چند شرکت دولتی است که بر اساس شیوه خود اظهاری اخذ می شود.
وی از وجود 24 هزار و 964 پرونده مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری نیز یکهزار و327 فقره پرونده جدید مالیات بر ارزش افزوده در استان تشکیل شده است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه شیوه خود اظهاری فضای اعتماد بین مؤدیان و سازمان مالیاتی را تقویت می کند، بیان کرد: هدف نهایی وصول مالیات در نظام مالیاتی، آرامش، رفاه و جلب رضایت مردم است و مالیات وصولی پس از طی روند ارسال به خزانه و تخصیص اعتبار، صرف رفاه خود مردم می شود.
لزوم تغییر رویه در خصوص رسیدگی به پرونده های مالیات بر ارزش افزوده و پرهیز از استناد به پرونده های عملکرد در تعیین این نوع مالیات، توجه بیشتر به وضعیت رکود بازار همچنین توان پرداخت مؤدی در نوشتن مالیات، تکریم ارباب رجوع، اجرای دقیق تفاهم نامه ها، بخش نامه ها و دستورالعمل ها و اطلاع رسانی در این خصوص به اصناف مربوطه و سخت گیری نکردن در خصوص پذیرش اعتبار خرید مؤدیان از جمله موارد مطرح شده در این همایش بود.
به گزارش ایرنا، قرار است امسال بیش از 10 هزار میلیارد ریال مالیات درآمد دولتی در آذربایجان غربی وصول شود که بیش از 80 درصد این رقم را مالیات به خود اختصاص می دهد.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.