به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب پس از پایان نشست ستاد اربعین حسینی در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان به خبرنگاران صدا و سیما و ایرنا گفت: همه طرح ها و کارهایی که باید برای تردد ایمن توام با آرامش زائران اربعین حسینی انجام شود طبق برنامه و پیش بینی های ستاد اربعین استان در حال انجام است ولی باید همه طرح ها تا اول ماه صفر(29مهر) به سرانجام برسد تا دغدغه ای نداشته باشیم.
وی گفت:زیرساخت های مهم در مسیرهای شلمچه و چذابه را با استفاده از امکانات استانی و ملی ، اصلاح و می سازیم و این روند با سرکشی ها و نظارت هایی که صورت می گیرد با شتاب قابل قبول در حال انجام است.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه با ابراز رضایت مسئولان کشوری از روند اجرای طرح های عمرانی در پایانه های چذابه و شلمچه اظهار کرد: همه توان خود را به کار خواهیم گرفت تا اربعین حسینی امسال با صلابت تر ، منضبط تر و ایمن تر برگزار شود و برای زائران عزیز میزبان شایسته ای باشیم.
شریعتی به نزدیکی ایام اربعین حسینی و ضرورت آماده سازی طرح ها و زیرساخت های از قبل پیش بینی شده اظهار کرد: ما مصمم هستیم شبکه آبرسانی را به چذابه برسانیم و راههای دسترسی به این مسیر را بهبود بخشیم تا شاهد هیچ گونه حوادثی نباشیم.
به گزارش ایرنا در نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان ، مدیران کمیته های امنیتی انتظامی ،مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ،اعزام ، بهداشت و درمان ، امداد و نجات برنامه های خود را برای استقبال از زائران اربعین حسینی در 2 پایانه چذابه و شلمچه برنامه های خود را مطرح کردند.
امام جمعه موقت اهواز در این نشست گفت: هرسال شاهد هستیم که اربعین حسینی بهتر از سال قبل برگزار می شود و این افتخاری برای مردم خوزستان است که میزبان زائران ایرانی و خارجی امام حسین(ع) در ایام اربعین باشیم.
آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده با بیان اینکه موسم اربعین به وفاق و صمیمت همه مسئولان و مردم تبدیل شده است اظهار داشت: به لطف الهی همه با توان و روحیه جهادی پای کار هستند و در صدد برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت هستند.
وی از سرکشی مداوم استاندار خوزستان از طرح ها و برنامه های عملیاتی ستاد اربعین حسینی تقدیر کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا اربعین حسینی امسال که آبروی شیعه است به بهترین شیوه ممکن برگزار شود.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.
در اربعین حسینی حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20درصد افزایش یابد.
مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد.
قرار است مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز به عنوان چهارمین مرز رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی امسال بازگشایی شود.
18آبان ماه اربعین شهادت امام حسین (ع) است ولی حرکت کاروان های اربعین حسینی از سراسر کشور از 10تا 15روز قبل شروع می شود و بازگشت زائران تا سه روز پس از اربعین ادامه می یابد.
6065
خبرنگار:محمدرضا بنوره
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.