مدیرعامل شرکت تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان آبزی گستران هندیجان گفت: مسئولان استان خوزستان و هندیجان با توجه به وعده‌های بسیاری که داده اند، در اجرای طرح پرورش میگو از ما حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، علی شکیبایی گفت: بندر هندیجان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در خصوص صنعت جهانی پرورش میگو و فرآوری آن دارد که تاکنون همانند گنجی نهفته و بلااستفاده باقی‌مانده است.

وی افزود: در حال حاضر هزار هکتار از منابع به ‌صورت زمین خام آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران بومی ازجمله صیادان واجد شرایط است تا بتوانند اشتغال و معیشت خود را رفع کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تأمین نیاز آبزی گستران هندیجان بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی این طرح تخصیص نگرفتن اعتبارات جهت انجام زیرساخت و مراحل آماده‌سازی مزارع کشت تولید از سال 1387 تاکنون بوده است.

وی در خصوص مزایای این طرح، گفت: با اجرایی شدن پروژه هزار هکتاری پرورش میگو هندیجان، 3500 تن میگو در سال تولید، اشتغال‌زایی 1200 نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم، راه‌اندازی خط صادرات میگو، راه‌اندازی خط تولید فرآوری‌های بسیار این صنعت و ارزآوری میلیون‌ها دلار به داخل کشور خواهد کرد.

شکیبایی عنوان کرد: شرکت‌های تعاونی ما با سهم آورده‌ بالغ‌بر صد میلیون تومان که جمعاً حدود دو میلیارد تومان بوده، برای احداث این پروژه در نظر گرفته‌ایم.

طرح پرورش میگو هندیجان 20 میلیارد هزینه دارد

وی افزود: با توجه به بررسی کارشناسان اداره کل شیلات استان خوزستان این طرح نیازمند 20 میلیارد تومان بودجه جهت انجام زیرساخت‌های اولیه دارد که تأمین این بودجه از توانایی مردم محروم و مستضعف هندیجان خارج است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تأمین نیاز آبزی گستران هندیجان بیان کرد: این بندر یکی از شهرستان‌های محروم و بدون صنعت بوده که دام‌پروری و کشاورزی آن به سبب خشکی رودخانه زهره در بالادست رو به نابودی رفته و نیازمند یک صنعت درآمدزا و جایگزین کاربردی دیگری دارد.

وی گفت: با توجه به صید بی‌رویه آبزیان در بندر هندیجان ماهی و میگو این منطقه رو به نابودی و انقراض کامل رفته است لذا با وجود این معضلات، پرورش میگو و دیگر آبزیان راه بسیار مناسب جهت اشتغال‌زایی و تولید می باشد.

شکیبایی عنوان کرد: صنعت جهانی پرورش میگو سرشاخه‌های تولید و فرآوری خوبی دارد. لذا باید از آن در این منطقه محروم به نحو احسن استفاده کرد و نگذاریم این پتانسیل بالقوه هدر برود.

وی افزود: تمرکز آبزی‌پروری اداره کل شیلات خوزستان به شهرستان‌های شمال و جنوب غرب این استان بوده که پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، لذا ما مردم محروم و مستضعف هندیجان نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان داریم.

مسئولان از طرح پرورش میگو در هندیجان حمایت کنند

مدیرعامل شرکت تعاونی تأمین نیاز آبزی گستران هندیجان گفت: اجرایی کردن طرح پرورش میگو نیازمند اقدام و عمل مسئولان مربوطه در استان دارد. از همه مسئولان پرتلاش درخواست حمایت و همکاری جدی داریم.

وی گفت: با عنایت به مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرا در سال 1396 ،بند 10، توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی بوده و اعتبارات خوبی به آن اختصاص‌ یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.