احمد قناعت پرست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بهره برداری از دو مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در شهرستان لاهیجان و سیاهکل هر کدام با ظرفیت 10تن و هزینه بیش از یکصد میلیون تومان در هفته دولت با حضور مسوولان دو شهرستان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد : این طرح ها در راستای سیاست های کلی شیلات مبنی بر توسعه آبزی پروری و افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور اجرا می شوند که با بهره برداری از آنها 20تن به ظرفیت تولید ماهیان سردابی گیلان افزوده شده و برای بیش از 10نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی گفت: سهم استان گیلان در آبزی پروری 53هزارتن در سال است که چهارهزار و 500تن آن مربوط به ماهیان سردابی است و این استان رتبه سوم آبزی پروری در کشور را دارد.
وی اظهارداشت:تا پایان برنامه ششم ظرفیت آبزی پروری استان گیلان باید تا 120هزارتن افزایش یابد که سهم بهره برداری از پرورش ماهی در قفس از دریای خزر از این میزان 45هزار تن از انواع گونه های خاویاری ،گرمابی و سردابی است .
وی ادامه داد: استان گیلان با مصرف سرانه 15کیلوگرم ماهی سومین استان برتر در مصرف آبزیان است .
وی افزود: مهمترین طرحی که شیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد استفاده از ظرفیت دریای خزر در توسعه آبزی پروری است.
قناعت پرست یادآورشد:در سال گذشته یک میلیون و 60 تن آبزی در کشور تولید شد که سهم استان گیلان از این میزان 70هزارتن بود.
وی تصریح کرد: متوسط سرانه مصرف جهانی ماهی 20 کیلوگرم است که امیدواریم بتوانیم در پایان برنامه ششم به این رقم جهانی دست یابیم .
به گفته وی هم اکنون در گیلان حدود پنج هزارتن ماهی قزل آلا (سردابی) تولید می شود و با توجه به بستر مناسب در این استان 20طرح از گونه های مختلف در دست اجراست.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.