به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد شرفخانی عصر چهارشنبه در آئین بهره برداری از بزرگترین مرکز پرورش و تولید منابع ژنی گوسفند افشاری کشور در زنجان، افزود: موسسه کشت و صنعت مصباح وابسته به حسینیه اعظم زنجان، یک الگوی موفق موقفه علمی در کشور است و اقدام حسینیه اعظم در ایجاد موسسه مصباح بی نظیر است و این مجموعه می‌تواند در زیرمجموعه سایر تشکل‌های مردمی کشور نیز ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: موسسه مصباح کار جهادی بزرگی را انجام می دهد و برای رسیدن به هدف، موانع را نمی‌بیند.
وی با تشریح اهمیت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: گسترش این شرکت‌ها به طور مردمی در سطح کشور ضروری است و اگر ساختار مردمی زنجان نبود هم اکنون این شهر مذهبی با لقب شور و شعور حسینی معرفی نمی‌شد.
معاون فرهنگی اوقاف کشور با بیان اینکه مبارزه اقتصادی و مبارزه فرهنگی نرم جنگ بین جبهه حق و باطل است، تصریح کرد: مقابله با استکبار توسط جبهه مردمی انقلاب اسلامی انجام می‌پذیرد و حکومت اسلامی فقط بستر مبارزه را فراهم می سازد.
وی با اشاره بر اینکه کشور به نگاه نرم افزاری تولید علم نیاز دارد، تصریح کرد: ساختار وقف در اسلام مردمی است و به هیچ عنوان حاکمیتی نیست.
به گزارش ایرنا، مجموعه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان واقع در 6 کیلومتری شهرستان زنجان یکی از زیر مجموعه های حسینیه اعظم زنجان می باشد.
دامداری این موسسه در بخش اصلاح ژنتیکی و پروار بندی در کشور، موفقیت بزرگی کسب کرده است و برای اولین بار در ایران و با کمک دانشگاه زنجان، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان موفق به اصلاح گوسفندان نژاد افشار و انتقال ژن چندقلوزایی به این نژاد شده است.
این موفقیت مرحله تحقیقاتی را سپری کرده و به مرحله تولید انبوه رسیده است، همچنین از اصلی ترین ویژگی های این دام افزایش رشد، کاهش دنبه، چندقلوزایی، افزایش پشم، سوخت و ساز بهتر می باشد.
امروز طی مراسمی از بزرگترین مرکز پرورش و تولید منابع ژنی گوسفند افشاری کشور ( فاز دوم) بهره برداری شد.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.