به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در جشنواره استانی شهید رجایی به مناسبت هفته دولت در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان بیان کرد: باید عملکرد دستگاه های اجرایی را در میزان دستیابی رضایتمندی مردم و ارباب رجوع ارزیابی کرد و دستگاه های اجرایی نیز در به دست آوردن رضایت مردم باید بیش از پیش تلاش کنند.
وی گفت: تسهیل در روند بروکراسی اداری نیز از دیگر کارهایی است که باید در دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد و از مواردی است که باید به طور مداوم ارزیابی شود.
استاندار خوزستان عنوان کرد: روند فعلی دستگاه های اجرایی در طرح تکریم ارباب رجوع و تسهیل روند بروکراسی کند است و لازم است که دستگاه ها وضعیت درونی خود را پایش و بررسی کنند.
شریعتی عنوان کرد: خوزستان یک استان ملی است و بسیاری از فعالیت ها و کارکرد دستگاه های اجرایی در استان در سطح ملی تاثیر گذار است .
وی با اشاره به بحث برق و ارائه خدمت در این بخش افزود: سال ها به زیرساخت ها در بخش برق توجه نشد و همین موضوع باعث شده است که با هر تلاطمی سیستم برق در استان دچار تنش شود.
شریعتی افزود: همواره از دستگاه های خدماتی خواسته ایم که وضعیت زیرساختی خود را بهبود ببخشند.
وی گفت: با تغییراتی که در دولت در حال انجام است امید است که تعهد کارایی و توانمندی، شاخص کار مدیران منتخب باشد.
درادامه این آئین امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: فرمایشان مقام معظم رهبری در دیداری که با هیات دولت داشتند مصادیق بسیاری از مدیران خوزستان است از جمله داشتن نیت الهی و روحیه جهادی که در بسیاری از مدیران استان نمود دارد از جمله استاندار جهادگر خوزستان که تمام وقت خود را برای حل مشکلات استان گذاشته است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده درادامه با اشاره به موضوع قطعی برق در استان گفت: برای تامین برق و کاهش قطعی برق در خوزستان تمامی دستگاه به ویژه شرکت برق استان تمام تلاش خود را کردند و در حال حاضر وضعیت برق مناسب است.
امام جمعه موقت اهواز افزود: نباید تنها اخبار و پیام های منفی از استان در کشور منعکس و منتقل شود.
وی همچنین با اشاره به آیینهای اربعین حسینی در استان عنوان کرد: برگزاری مراسم اربعین برای استان به یک اعتبار تبدیل شده است و باید امسال در این بخش به گونه ای کار شود که خوزستان بهترین عملکرد را داشته باشد و بدرخشد.
در جشنواره استانی شهید رجایی در چهارمین روز از هفته دولت دستگاه های اجرایی برتر معرفی و تجلیل شدند.
دستگاه های اجرایی استان از سوی سازمان برنامه و بودجه استان در شاخص های مختلف مورد ارزیابی و تجلیل شدند.
در بخش ارزیابی عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی، اداره کل دامپزشکی، اداره کل بنادر ودریانوردی، اداره کل استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برتر شدند.
در شاخص اختصاصی اداره کل ثبت احوال، بیمه سلامت، اداره کل راه آهن جنوب، بندر و دریانوردی ماهشهر و فرودگاه خوزستان عنوان دستگاه های برتر را دریافت کردند.
در شاخص اختصاصی استان در بخش واگذاری پروژه به بخش خصوصی اداره کل ورزش و امور جوانان استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در بخش اشتغال و سرمایه گذاری رتبه برتر کسب کردند اما در بخش های دیگر این شاخص از جمله سند آمایش سرزمین هیچ دستگاهی موفق به کسب رتبه برتر نشد.
در شاخص دستگاه های تلاشگر اداره کل امور مالیاتی استان با ارتقاء 20 رتبه نسبت به دوره قبل، در بخش علمی و فرهنگی آموزش و پرورش، در بخش عمومی، اجتماعی و قضایی اداره کل امور اقتصادی و دارایی، در بخش شرکت ها و بانک ها شرکت برق منطقه ای، در بخش زیربنایی و تولیدی اداره کل بنادر و دریانوردی امام خمینی (ره) و اداره کل منابع طبیعی در بخش سلامت اداره کل دامپزشکی استان برتر شدند.
در طرح تکریم نیز در بخش زیر بنایی تکریم اداره کل راه و شهرسازی، در تولیدی و پشتیبانی اداره کل جهار کشاورزی، در بیمه و بانک ها مدیریت شعب قرض الحسنه مهر ایرانیان، امنیتی و قضایی اداره کل زندان ها، در بخش شرکت های دولتی شرکت گاز، در بخش آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش ، در بخش فرهنگی، اجتماعی و رفاهی اداره کل بهزیستی ، در سلامت و بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در بخش حمل و نقل اداره کل بنادر و دریانوردی و در بخش عمومی اداره کل امور مالیاتی برتر شدند.
دوم تا چهارم شهریور ماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار دهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.