به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در دیدار با نماینده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در استان لرستان افزود : لرستان جزو 10 استان کشور بوده که با حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله، سیل و خشکسالی مواجه است اما با وجود محدودیت‎های زیادی که در استان حاکم بود باز هم قرارگاه سازندگی در لرستان مستقر و کارهای بزرگی را به انجام رسانیده است.
وی با اشاره به اینکه پروژه‎های قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با کیفیت و شتاب بیشتری انجام شده ، اظهار کرد: در بحث احداث راه‎آهن که سازو کار پیچیده‎ای دارد قرارگاه عملکرد مناسبی داشته است.
وی در ادامه با اشار به اینکه امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است ، افزود: امسال باید مدیران دستگاه‏های اجرایی راه میانبر را برای برون رفت از مشکلات استان طی کنند.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی که براساس شعار امسال به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تکلیف شده است بحث معادن است، اضافه کرد: این مهم باید در دستور کار قرار گیرد تا یک سری از معادن را به بخش خصوصی توانمند محول کنیم.
بازوند درباره وضعیت سد لیروک نیز گفت: چنانچه وزارت نیرو بخواهد این سد را احداث کند علیرغم اینکه در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد اما راه دسترسی به آن وجود ندارد و باید راه دسترسی دستجرد به لیروک احداث شود.
وی ادامه داد: البته بین استانداری لرستان و چهار محال بختیاری بر سر این پروژه اختلاف نظری بود که نهایتا وزارت نیرو اعلام کرد درست است که راه دسترسی آن در چهار محال بختیاری قرار دارد اما جزو حوزه استحفاظی لرستان است و باید راه دسترسی ایجاد شود و به راه روستایی موجود اکتفا نشود.
استاندار لرستان با تاکید براینکه اگر این طرح تعیین تکلیف نشود حتما زیان‌آور خواهد بود، یادآور شد: این طرح کار بسیار عظیم و سنگینی است و باید یک قرارداد جداگانه‎ای برای احداث راه دسترسی آن بسته شود.
بازوند عنوان کرد: سد زیبامحمد نیز یکی دیگر از پروزه‎های آبی استان است که دارای ردیف ملی است و می توان آن را برای تکمیل به قرارگاه خاتم الانبیاء سپرد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.