عارف شرهانی کارگردان این مستند در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: رودخانه کارون پر آب ترین و بزرگترین رودخانه ایران است. تمدن های بشری در کنار این رودخانه شکل گرفتند و تجارت و تفریح گاه ملی ایران بشمارمی رفت.

شرهانی افزود: در 3 دهه اخیر این رودخانه دستخوش ناملایمتها و ناخوشیهای فراوانی قرار گرفت. سدهای کمرشکن مثل سدگتوند شور شدن آب را سبب شد و تصفیه خانه ها، شرکتهای مجاور وکارخانه های دیگر با مکیدن آب شیرین از شریان حیاتی کارون آب شرب اهالی این سرزمین را تحت تاثیر قرار داد.

وی اظهار کرد: رفع عوامل فیزیکی و هشدار به بانیان این تغییر با به تصویر کشاندن مقایسه ای کارون در زمان قدیم و حال میتواند علاوه بر احیای دوباره، سندی بر ادعای این فاجعه باشد. مقایسه و طرح نمودارهای مبتنی بر آمارهای کمی و کیفی کارون و مصاحبه با افراد و کارشناسان خبره در این زمینه میتواند راه کارهای جدید را به ارمغان آورد.

این کارگردان در خصوص مستند مستند مرثیه ای برای کارون گفت: داستان این مستند فقط به نمونه های انسانی اکتفا نمی کند بلکه با ریشه یابی در پی علت و معلول سیر میکند و باتصاویر مبتنی بر بستر رودخانه و ساکنان آن و شرکتها و سدها و......دغدغه ساکنان و بحران آب را رغم میزند.

شرهانی افزود: ساختار فیلم مبتنی بر مصاحبه با کارشناسان، مصاحبه با مردم حاشیه رودخانه، تصویربرداری از کارون و عوامل تخریب بافت آن و استفاده از آرشیو و افکتها و ... است. زمان فیلم 14 دقیقه همراه با نریشن است .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723011
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.