به گزارش خبر آنلاین استان مرکزی، محمود زمانی قمی که در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا در اراک سخن می گفت با بیان این مطلب ادامه داد: فرهنگ و قابلیت های روستاها در زمینه های مختلف بخش تاثیرگذاری از تمدن و تاریخ کشور است و اگر می خواهیم ایران را بسازیم و آبادتر از گذشته باشد راهی جز توجه جدی به این موضوع نداریم.
وی متذکر شد: بسیاری از نخبه ها، مفاخر، مشاهیر و افراد موثر در تاریخ تمدن ما ایرانی ها زاده روستاها بوده اند که گذر از یک مقطع و به سمت مدرنیته رفتن باعث فاصله گیری از روستاها شد و در نتیجه این مساله فراموشی و نادیده گرفتن موضوعات مرتبط با روستاها را در کشور ما رقم زد.
استاندار مرکزی تصریح نمود: امروز آهنگی که به گوش می رسد و مسیری که مشاهده می شود حاکی از این است که کشور ما می خواهد به مسیر درست برگردد و این کاستی ها را جبران کند، از همه مسئولان و مردمی که دل در گرو اسلام و ایران سربلند دارند دعوت می کنم و تقاضا دارم که به مسائل روستاها بیش از پیش توجه کنند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: با تداوم برگزاری نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی استان در روستاها تلاش می کنیم شناخت دقیق و درستی از توانمندی های موجود و همچنین مشکلات موجود در روستاها داشته باشیم و راهکارهای عملیاتی را هم برای حل این مسائل انجام دهیم.
وی ادامه داد: حرکت در مسیر توسعه روستای آباد با راهبردهایی که در دولت یازدهم انجام شده به گوش می رسد و همه نخبگان و مسئولان برای رسیدن به این جایگاه باید همت مضاعف داشته باشند.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 714431
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.