مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز گفت: وزارت نفت پرچمدار مسوولیت‌های اجتماعی در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن امیریان با اشاره به پروژه‌های عام المنفعه در دو شهرستان گچساران و باشت عنوان کرد: بهسازی و تعریض دو جاده در جنوب گچساران از اقدامات مهم وزارت نفت در این شهرستان است.

وی با اشاره به احداث، بهسازی و تعریض جاده گچساران، گوره به گناوه افزود: این جاده به طول 52 کیلومتر و 800 متر است که به چهار قطعه و توسط چهار پیمانکار در حال اجراست.

امیریان با بیان اینکه قطعه دوم این جاده به دلیل عبور لوله‌های گاز و نفت در حال مناقصه است، بیان کرد: این قطعه به طول 25 کیلومتر است که در حال حاضر به مناقصه گذاشته شده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه در حال حاضر سه قطعه این جاده توسط سه پیمانکار در حال بهسازی و تعریض است، ابراز کرد: قطعه اول به طول 12 کیلومتر توسط شرکت پیمانکار قباد بویر دنا، قطعه سوم به طول 10 کیلومتر توسط شرکت سعادت هیوا و قطعه چهارم به طول 5 کیلومتر و 800 متر توسط شرکت اسکله دنا در حال حاضر در دست تعریض و بهسازی است.

 وی در ادامه با اشاره به جاده دیگری که در جنوب گچساران در حال تعریض و بهسازی است، اذعان کرد: جاده گچساران، باباکلان به بی‌بی‌حکیمه یکی دیگر از پروژه‌های عام المنفعه وزارت نفت در این شهرستان است.

امیریان با بیان اینکه طول این محور 53 کیلومتر و 940 متر است، اظهار کرد: این پروژه نیز به صورت مشترک با وزارت راه و شهرسازی و نفت توسط چهار پیمانکار در چهار قطعه در حال تعریض و بهسازی است.

این مسوول با اشاره به قطعات تقسیم شده که توسط چهار پیمانکار در دست اجرا است، بیان کرد: در حال حاضر قطعه چهارم این محوربه طول 33 کیلومتر در حال مناقصه گذاشته شدن است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با اشاره به قطعات دیگر این محور عنوان کرد: قطعه اول به طول 5 کیلومتر توسط شرکت قباد بویردنا، قطعه دوم به طول 9 کیلومتر و 70 متر توسط شرکت زیدون کوش و قطعه سوم به طول 6 کیلومتر و 24 متر توسط شرکت سیمتریک در حال حاضر در حال اجراست. امیریان با اشاره به قدر سهم پرداختی توسط وزارت نفت برای تعریض و بهسازی دو محور گچساران- گوره به گناوه و محور گچساران- باباکلان به بی‌بی‌حکیمه خاطرنشان کرد: قدرالسهم پرداختی وزارت نفت برای تعریض و بهسازی این دو محور در جنوب گچساران مبلغ 153 هزار میلیارد ریال است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه وزارت نفت در دو شهرستان گچساران و باشت گفت: کمک به احداث هفت چمن مصنوعی در این دو شهرستان به مبلغ 35 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این وزارت در این دوشهرستان است.

امیریان در ادامه با اشاره به احداث مجتمع ورزشی فرهنگی در شهر دوگنبدان اظهار کرد: این مجتمع به مبلغ 21 میلیارد ریال در مرحله نازک‌کاری است.

وی ادامه داد: وزارت نفت متولی ساخت مدرسه، بیمارستان و دیگر پروژه‌های این چنینی نیست اما در صورت همکاری وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مختلف برای مشارکت در تامین منابع مالی و بهبود امکانات رفاهی در مناطق محروم و نفت خیز آمادگی کامل دارد.

امیریان بیان کرد: نفت همواره به عنوان برترین دستگاه‌های اجرایی کشور در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی پیشگام بوده است.

مدیر نظارت برطرح‌های عمرانی مناطق نفتخیز عنوان کرد: کمک به تکمیل پارک نفت دوگنبدان به مبلغ 35 میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی، کمک به احداث مجموعه استخر ورزشی بانوان شهرستان باشت به مبلغ 35 میلیارد ریال، کمک به احداث مجموعه استخر ورزشی دوگنبدان به مبلغ 40 میلیارد ریال و همچنین احداث سه سالن ورزشی چند منظوره بانوان در روستاهای اسلام آباد – مظفر آباد، سرآب ننیز و ناصرآباد از دیگر اقدامات این وزارت در این دو شهرستان به مبلغ 30 میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.