به گزارش خبرنگار ایرنا، نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی کشور، محسن سیف زاده روز دوشنبه افزود: در جریان انجام مطالعات جدید این طرح، تصمیم گرفته ‌شد 15هکتار زمین برای جانمایی ابنیه جدید فرودگاه خریداری و به زمین های قبلی این طرح اضافه شود.
وی با بیان اینکه، برای خرید زمین های مورد نظر فرودگاه سقز 0 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که این میزان تامین شده است، اضافه کرد: بعد از تملک زمین‌ها، مناقصه انتخاب پیمانکار برگزار و با انتخاب پیمانکار، عملیات ساخت آغاز خواهد شد.
او با اشاره به مذاکره های اخیر با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار کرد: در جریان مذاکره با شرکت فرودگاه‌ها قرار شد با هدف تامین نیاز منطقه به حمل ‌و نقل هوایی، این شرکت در همکاری با مقامات استانی موانع را رفع کنند و کار آغاز شود.
مدیر فرودگاه سنندج ادامه داد: به همین منظور مطالعات شرکت فرودگاه‌ها که از سال گذشته آغاز شده بود، تکمیل و با انجام این مطالعات و تایید نقشه نهایی از سوی مشاور طرح، اسناد مناقصه تهیه و بعد از تخصیص منابع مالی مناقصه آغاز می ‌شود.
سیف زاده یادآور شد: فرودگاه سقز یکی از طرح‌ های کلان و راهبردی در شمال غرب کشور و کلید توسعه این منطقه است که به شهرستان ‌های استان ‌های کردستان و آذربایجان غربی از جمله بانه، مریوان، دیواندره، سردشت، بوکان، پیرانشهر، مهاباد و تکاب امکان سرویس‌ دهی حمل‌ و نقل هوایی می ‌دهد.
وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرودگاه سقز، توسعه این فرودگاه نقش به‌ سزایی در رونق شهر و منطقه خواهد داشت و سود غیرمستقیمی را در شریان‌ های اقتصادی منطقه وارد می ‌کند.
او ادامه داد: طرح ساخت فرودگاه سقز از سال 76 کلید خورده و پس از تملک زمین، از سال 86 عملیاتی شده است که به دلیل کمبود منابع مالی و زمین تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‎بینی می‎شود علاوه بر 178 هکتار زمین فعلی نیاز به تملک 100 هکتار زمین جدید دارد.
این فرودگاه در پنج کیلومتری مسیر جاده سقز مریوان قرار دارد که طول باند آن 2 هزار و 500 متر و عرض آن 45 متر است که برای هواپیماهایی در ابعاد ATR72، با ظرفیت 70 مسافر ساخته خواهد شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.