به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) با اشاره به فجایع رژیم اسرائیل در مسجد الاقصی گفت: این رژیم با هتک حرمت مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان وبه شهادت رساندن تعدادی از شهروندان فلسطینی و مجروح کردن بیش از 400 نمازگزارعملا به مسلمانان اعلان جنگ داده است.
وی تهاجمات وحشیانه اسرائیل را یکی از نشانه های عزم این رژیم برای یهودی کردن قدس شریف دانست و تصریح کرد: این دشمن سعی دارد با آتش افروزی و جنگ در منطقه و فتنه انگیزی و ایجاد مناقشات قومی و مذهبی و جنگ های نیابتی افکار عمومی را از قدس شریف منحرف کند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز به تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: برخی معتقدند این تحریم ها تابع قوانین راهبردی منطقه ای آمریکا در جهت تقابل گرایی با ایران است زیرا آمریکا گزینه تحریم را موثرترین راهبرد علیه ایران تشخیص داده است .
وی ادامه داد:دشمن تصور می کند ایران برای پاسخگویی به گزینه تحریم نمی تواند تصمیم گیری کند لذا در کنارتلاش برای تضعیف مولفه های قدرت ایران از جمله سپاه ، ایجاد و تشدید تفکرات وگرایشهای دوقطبی و دامن زدن به اختلافات در داخل کشور ، برای تضعیف چهره مقاومت در کشور و فلج کردن اقتصاد ، تحریم های جدید را وضع کرده است .
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: از دولت یازدهم و کنونی باید پرسید می خواهد با برجام به کجا برسد در حالی که اکثر اعضای مجلس امریکا به اعمال تحریم های جدید رای داده اند .
وی تاکید کرد :مسئولان باید با صلابت و قدرت در مقابل دشمن بایستند .

وی همچنین با اشاره به سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه در کشور خواهان توجه مسوولان دزفول به مصلای این شهر شد و افزود: برخی مسئولان نه تنها کمکی به مصلای جمعه دزفول نمی کنند و در نمازجمعه شرکت نمی کنند بلکه اعتباری هم برای آن در نظر نمی گیرند، از حدود 30 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی که به فصل دین و مذهب در دزفول در سال 96 اختصاص یافته یک ریال هم برای مصلای نماز جمعه اختصاص داده نشده است.
امام جمعه دزفول ادامه داد: هزینه های جاری مصلای دزفول از کمک های نمازگزاران تامین می شود در حالی که در طول هفته نیز برنامه های فرهنگی بسیاری در محل مصلا برگزار می شود که نیاز به اعتبار دارد.
خطیب جمعه دزفول پنجم مردادماه سالروز نخستین نمازجمعه دزفول در سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت آیت الله طالقانی را گرامیداشت و گفت:نماز جمعه قرارگاه ایمان ،بصیرت و اخلاق و یکی از مولفه های اصلی ترقی و پیشرفت جامعه است .
حجت الاسلام قاضی دزفول ادامه داد:نماز جمعه مظهر وحدت آفرین و دشمن دشمن شکنی است که باید از پتانسیل آن برای رشد جامعه بهره برد.
/6002/7278
خبرنگار:رقیه کردی**انتشار دهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.