به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به حوادث اخیر شهر قدس و مسجدالاقصی خاطرنشان کرد. طرح اخیرنصب دوربین هایی در ورودی این مسجد و ممانعت از ورود افراد زیر 50 سال به آن برای کنترل ورود نمازگزاران مسلمان غیرقابل قبول بود و با مقاومت هوشمندانه جوانان فلسطینی مواجه شد.
حجت الاسلام غبیشاوی اضافه کرد: این در حالی است که تعدادی از جوانان فلسطینی با دست خالی در مقابل ماموران اسرائیلی تا دندان مسلح مقاومت کرده و آنها را با وجود خباثت های بسیارشان مجبور به عقب نشینی کردند و این همان تحقق سخنان سید حسن نصرالله در سال 2006 است که سوگند یاد کرده بود رژیم غاصب اسرائیل از لانه عنکبوت هم ضعیف تر است.
خطیب جمعه بندرماهشهر در ادامه با اشاره به خباثت های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رژیم اسرائیل و هم پیمانانش سال هاست تلاش می کنند موضوع فلسطین و مسجد الاقصی به دست فراموشی سپرده شود و ایران اسلامی را دشمن ساختگی منطقه قلمداد کنند اما شکست آنها در عراق و انتفاضه اخیر جوانان فلسطینی نقشه های آنها را نقش برآب کرد و مسئله فلسطین به یکی از مسائل مهم جهان اسلام تبدیل و صهیونیستها را گام به گام مجبور به عقب نشینی کرد.
وی در فراز دیگری از خطبه ها هرگونه توطئه و ظلم علیه مظلومان را محکوم به شکست برشمرد و گفت: پرتاب موشک های دوربرد انصارالله با برد یک هزار کیلومتر به ریاض، مرکز مهم اقتصادی عربستان و بعد به پایگاه هوایی طائف تحولی در معامله ظالمانه رژیم آل سعود و اربابانش علیه مظلومانی چون مردم یمن است.
امام جمعه بندرماهشهر در پایان افزود: این نشان دهنده قدرت خداست که کشوری همچون عربستان که به تصور خود توانایی تسخیر کشور یمن را در عرض یک ماه دارد، بعد از گذشت 2 سال و اندی قادر به عملی کردن اهداف خبیث خود نیست.
حجت الاسلام غبیشاوی همچنین با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور اظهار کرد: اقامه نماز جمعه که از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است، با گردهم آمدن در مصلاهای نماز جمعه به تببین مسائل روز جهان اسلام، مسائل سیاسی داخلی و خارجی کشور و سیاست های نظام می پردازند.
وی گفت: اقامه نماز جمعه از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است و یکی از برنامه های زیبای اسلام نیز هست که هر هفته مسلمانان در سراسر کشور در مصلاهای نماز جمعه گردهم می آیند و اقتدار خود را به نمایش می گذارند.
وی افزود: در این روز که روز مبارکی است فرصتی فراهم می شود که مسلمانان با گردهم آمدن در مصلاهای نماز جمعه علاوه بر اینکه از اوضاع واحوال یکدیگر مطلع می شوند به تببین مسائل روز جهان اسلام، مسائل سیاسی داخلی و خارجی کشور و سیاست های نظام می پردازند و این نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا است.
6002/9858خبرنگار: آمنه محتشمی **انتشار دهنده :کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.