به گزارش ایرنا، جهاددانشگاهی با صدور بیانیه ای ضمن دعوت مردم جهت حضور در راهپیمایی روز قدس بر این موضوع که جمهوری اسلامی ایران هرگز دفاع از حق و عدالت را به خاطر میل قدرت های استکباری کنار نمی‌گذارد، تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در بخشی از این بیانیه آمده است: پیام روشن روز جهانی قدس، بعنوان یادگار ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی، این است که جمهوری اسلامی ایران هرگز دفاع از حق و عدالت را به خاطر میل قدرتهای استکباری کنار نمی‌گذارد و همچنان پیشتاز این حرکت مبارک باقی خواهد ماند.
این بیانیه می افزاید: فلسطین به عنوان پاره تن جهان اسلام از ابتدای تشکیل دولت جعلی صهیونیستی، هرگز روی آرامش و صلح را به خود ندیده است و اگر هم در مقاطعی با دسیسه رژیم اشغالگر قدس و امپراتوری خبری اش از طریق برجسته سازی سایر حوادث منطقه و جنگ‌های نیابتی از دید جهانیان پنهان داشته شود اما باز این، عظمت روز قدس است که گریبان صهیونیست‌ها را می‌گیرد و ترس از جبهه بیداری و مقاومت اسلامی در منطقه را بر آنان مستولی می‌سازد.
در ادامه بیانیه آمده است: روز قدس، روز حیات اسلام است؛ روز منکوب نمودن تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی است.
مردم مسلمان و روزه دار ایران، هماره این روز را گرامی داشته و با نمایش وحدت و اقتدارشان، پیام همبستگی خود رابه ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند.
همچنین در بیانیه دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان آمده است: برگزاری هرساله راهپیمایی شکوهمند روز قدس در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان، اقدامی اثربخش در افشای جنایات رژیمی است که هویت جعلی و پوشالی خود را با تکیه بر قدرت رسانه ای و مالی در کنار حمایت و سکوت هم پیمانان غربی و عربی در قبال جنایات، حق کشی ها و نسل کشی های مداوم ملت مسلمان فلسطین به دست آورده است.
لذا کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، همپای دیگر اقشار و گروههای جامعه ، رسالت انسانی و اسلامی خود را با شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام می نمایند.
دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خوزستان نیز در بیانیه ای آورده است: ضمن دعوت از عموم هم استانی های عزیز، جهت حضور در مراسم باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس، تجدید پیمان با آرمان های مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اشغالی در برابر رژم غاصب و منفور صهیونیستی را اعلام می نمائیم.
راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از یکصد نقطه استان خوزستان با حضور روزه‌داران و نمازگزار خوزستانی برپا می‌شود.
راهپیمایی در اهواز از ساعت 11 از خیابان سرپوشیده امام خمینی (ره)، جنب مسجد آیت الله جزایری به سمت چهار راه آبادان آغاز و این مسیر به مصلای مهدیه امام خمینی (ره) ختم می‌شود.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند تا مسلمانان جهان با شرکت در راهپیمایی این روز، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آنها را به نمایش بگذارند.
اداره کل تربیت بدنی نیز ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت دراین مناسبت از ورزشکاران وهیاتهای ورزشی خواست با حضور پرصلابت خود در این راهپیمایی بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین تاکید کنند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، استانداری خوزستان، فرمانداری اهواز، دانشگاه های شهید چمران وجندی شاپور و واحدهای تابعه دانشگاه آزاد دراستان نیز با صدور بیانیه های جداگانه ای بر حضور پرشور دراین راهپیمایی تاکید کردند.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.