رئیس هیات شطرنج دزفول روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نبود امکانات ورزشی و نبود خانه شطرنج را یکی از عوامل بی رغبتی شهروندان به این ورزش فکری عنوان کرد و گفت:نبود امکانات و بودجه باعث شده نتوانیم خانه شطرنج را در دزفول راه اندازی کنیم تا فضای برای آموزش علاقه مندان فراهم شود.
محمد صبویی افزود:خیرین دزفول در مدرسه سازی ،ساخت مسجد و بیمارستان در کشور معروف اند که انتظار می رود این افراد خیر در زمینه تامین زیر ساخت های ورزشی برای جوانان در این شهرستان ورود کنند و علاقه مندان به ورزش را یاری کنند .
وی افزود:با پیگیری که اخیرا انجام شد رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول قول مساعدت برای در اختیار گذاردن بخشی از ورزشگاه مجدیان برای راه اندازی خانه شطرنج داد که اگر این مکان فراهم شود با اعتبار 1.5 میلیارد ریال می توان در این زمینه کارهای خوبی انجام داد و فضایی مناسب برای علاقه مندان به این رشته ورزشی ایجاد کرد.
صبویی بیان کرد:در حال حاضر کلاس های آموزش مقدماتی شطرنج توسط هیات شطرنج دزفول و مدرسه شطرنج تاکتیک با مربیگری اینجانب و خانم 'طیبه موسیوند' قهرمان چند دوره شطرنج بانوان خوزستان در حال برگزاری است و در تلاش هستیم در تابستان نیز دوره آموزش پیشرفته شطرنج را با حضور استاد خطیب زاده برای علاقه مندان برگزار کنیم .
وی گفت:در حال حاضر حدود 60 شطرنج باز فعال در دزفول شناسایی شده اند که امیدواریم با حمایت مسئولان و راه اندازی خانه شطرنج و برگزاری چنین دوره هایی شاهد توسعه این ورزش فکری در دزفول باشیم.
رئیس هیات شطرنج دزفول گفت:علاقه مندی شهروندان به این ورزش فکری در دزفول زیاد است که با فراهم کردن امکانات لازم می توانیم این رشته فکری را در جامعه گسترش دهیم.
وی برگزاری مسابقه همزمان شطرنج احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران با 80 شطرنج باز در دزفول را فرصتی برای گسترش این ورزش فکری در استان خوزستان برشمرد و گفت:ورزش شطرنج پیشرفته ترین ورزش فکری دنیا محسوب می شود که به وسیله آن می توان تفکر را در جامعه نهادینه کرد چرا که با این ورزش علاوه بر نهادینه شدن تفکر سرعت عکس العمل افراد نیز افزایش می یابد.
وی افزود:متاسفانه در سالهای اخیر تعداد افرادی که دچار فراموشی می شوند رو به افزایش است که با گسترش این ورزش فکری می توان از افزایش این بیماری در جامعه جلوگیری کرد.
شطرنج فعالیت مغزی پیچیده‌ای است که نیاز به تعقل، تمرکز و قدرت تصمیم‌گیری بالا دارد و انجام این ورزش فکری فواید مغزی زیادی به همراه دارد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.