علی فاضلی روز دوشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناباد افزود: سال گذشته از مجموع 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای ورزش و جوانان این شهرستان حدود 30 درصد تخصیص یافت.
وی اظهار کرد: از این میزان حدود 120 میلیون ریال به 30 هیات ورزشی شهرستان اختصاص یافت که رقم تخصیصی به هر هیات بسیار ناچیز و کمتر از پنج میلیون ریال بود.
وی گفت: زیرساختهای موجود ورزشی گناباد متناسب با ظرفیتهای این شهرستان نیست و بخش اعظم ساختمانها، سالنها و فضاهای ورزشی آن فرسوده و نیازمند بازسازی است.
فاضلی افزود: کف پوشهای سه سالن آزادی، نوغاب و تختی گناباد فرسوده و برای تعویض آنها در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون ریال مورد نیاز است.
وی ادامه داد: به دلیل توجه ناکافی به مقوله پشتوانه سازی و استعدادیابی رده های سنی مختلف در سالهای گذشته، ورزش قهرمانی در این شهرستان با ضعف گسترده مواجه است.
وی اظهار کرد: همچنین در برخی دیگر از رشته های ورزشی از جمله انفرادی مانند کشتی، تکواندو، کاراته و ژیمناستیک در گناباد با ضعف بسیار روبرو هستیم و تعداد تشکهای تاتامی ورزشهای رزمی و کشتی جوابگوی نیاز نیست.
فاضلی گفت: با هدف تحرک اثر بخش در ورزش گناباد، فعالیتهای هیاتهای مختلف ورزشی بطور دقیق رصد می شود و در یک سال گذشته روسای تعدادی از این هیاتها تغییر کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد با کاهش تحریمها، افزایش اعتبارات ورزشی و رشد سهم اعتبارات گناباد مشکلات ورزش این شهرستان کاهش یابد.
وی افزود: خانه های جوان و همچنین ورزشهای رزمی امسال در شهرستان گناباد راه اندازی می شود.
وی استعدادیابی و توسعه ورزش در مناطق روستایی و ایجاد خانه های ورزشی در این مناطق، جلب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه کمی و کیفی رشته های ورزشی و افزایش حضور تیمهای ورزشی در رقابتهای استانی و کشوری را از رویکردهای مهم اداره ورزش و جوانان گناباد در سالجاری ذکر کرد.
فاضلی گفت: تاکنون 6 خانه ورزش روستایی در گناباد راه اندازی شده و به تدرریج در اکثر روستاها راه اندازی می شود.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری رسمی کشور با حفظ رسالت خبری خود نقش مهمی در انعکاس اخبار و رویدادهای ورزشی و مرتبط با قشر جوان داشته و باید از ظرفیت این رسانه برای رفع مشکلات این بخش بیش از پیش بهره گرفت.
هم اکنون 2250 ورزشکار زیرپوشش بیمه در قالب 30 هیات ورزشی در شهرستان گناباد سازماندهی شده و فعالیت دارند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.