به گزارش ایرنا اهالی شهر صفی آباد از توابع بخش مرکزی دزفول در روزهای اخیر با هجوم گسترده پشه ها در منازل مسکونی مواجه شدند هجوم پشه ها به حدی است که استفاده از حشره کش های خانگی نیز نتوانسته جلوی آنها را بگیرد.
یکی از اهالی شهر صفی آباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با بیان اینکه جمعیت پشه ها به حدی است که تردد در فضای باز منازل مشکل شده است گفت:جمعیت پشه ها در ساعات شب بسیار بیشتر می شود.
وی افزود:سم پاشی و استفاده از حشره کش برای کنترل جمعیت این پشه ها چاره ساز نیست و با وجود اینکه پس از هر بار سم پاشی تعداد زیادی از پشه ها دفع می شوند شب بعد دوباره با هجوم آنها مواجه هستیم .
رحیم اسلامی زاده مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول نیز در این خصوص به ایرنا گفت:به علت برداشت محصول گندم در منطقه ، مواد غذایی حشرات پایان می یابد و حشرات برای تغذیه در اطراف زمین های کشاورزیپراکنده می شوند.
وی افزود:این پشه ها در تاریکی شب به سمت روشنایی و چراغ های منازل مسکونی پرواز می کنند.
مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول افزود:با پایان یافتن زمان برداشت محصول گندم تعداد پشه ها کاهش یافته و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
وی ادامه داد:اهالی صفی آباد می توانند نمونه هایی از پشه های مهاجم را جهت آزمایش به مرکز تحقیقات ارسال کنند تا سم ویژه آنها ارائه شود .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول نیز در این خصوص گفت:آتش زدن کاه و کلش مزارع گندم چرخه طبیعی طبیعت را به هم زده چرا که کاه و کلش زیستگاه گیاهان و جانواران زیادی است.
فرهاد قلی نژاد افزود: با آتش زدن کاه و کلش مزارع ضمن از بین رفتن گیاهان ،جانوران و پشه ها در محیط پراکنده می شوند که ممکن است هجوم پشه ها به منازل مسکونی نیز ناشی از همین امر باشد.
وی با بیان اینکه این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی بیشتری دارد گفت:علاوه بر پشه ها با آتش زدن کاه و کلش با هجوم انواع دیگر جانوران از جمله مارها به منازل و زهکش های کشاورزی روبرو بوده ایم.
آتش زدن کاه و کلش و بقایای مزارع گندم در استان خوزستان علاوه بر آسیب جدی به خاک ، آلودگی هوای منطقه را نیز به دنبال داشته است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.