رئیس شورای‌اسلامی استان زنجان با اشاره به اظهارات غیرکارشناسانه برخی درباره پروژه سبزه‌میدان این شهر گفت‌:رونق گردشگری و ایجاد هویت شهری از بزرگترین مزایای اجرای این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سعید خدادادی با پرداختن به اینکه شورای شهر زنجان از مدتها پیش درباره اجرای این طرح تصمیم‌گیری کرده و به آن رای داده ‌است اظهارات غیرکارشناسانه در این‌باره  را غیر منطقی خواند و گفت: برخی همکاران  برای استناد صحبت‌های خود اجرای این طرح را مغایر  با  سند 20 ساله شورا می‌دانند در صورتی که مفاد این سند به حدی ضعیف است که هنوز کسی در شورا ی شهر زنجان  آن را نپذیرفته‌است.

این عضو شورای شهر زنجان در ادامه به هزینه ساخت این طرح اشاره کرد و افزود:البته اگرشهرداری بخواهد این طرح را اجرا کند باید   30 تا 40درصد از اعتبارات عمرانی خودرا  در این مسیر مسدود کند زیرا هزینه های اجرای آن بسیار زیاد است. 

 وی اضافه کرد : به طوری‌که برای اجرای فاز نخست پروژه سبزه میدان 300 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت هشده است در حالی که برای اجرای کامل آن بیش از یک هزار میلیارد تومان پیش بینی شد‌ه‌است.

خدادادی از دیگر مزایای این طرح را نزدیکی این میدان در کنار بازار تاریخی زنجان برشمرد وگفت‌: در حال حاضر بسیاری از همشهریان ما برای خرید به مرکز خرید تجاری  لاله پارک در تبریز می روند در صورتی که با اجرای این طرح  نه تنها جلو سفرهای غیر ضروری گرفت همی شود که موجب رونق اقتصادی و گردشگری  و جذب تروریسم در زنجان  می شود.

 وی همچنین گفت:‌شهر زنجان به لحاظ اقتصادی درونگرا است بنابراین ساخت چنین پروژ ه‌هایی نه تنها توسعه اقتصادی را به دنبال دارد که باعث اشتغالزایی می‌شود ازطرف دیگر  اجرای این طرح به نفع شهرداری هم هست . زیرا شهرداری بخشی از  هزینه ای اجرای این طرح  را   با فروش برخی از زمین‌هایش به پیمانکار طرح تامین می کند. 

خدادادی درباره قیمت این زمین‌ها نیز گفت: نگه‌داری این زمین‌ها بالقوه برای شهرداری سودی ندارد زیرا شهرداری از آنها استفاده‌ای نمی برد در صورتی‌که پیمانکار با خرید آنها به قیمت روز و کارشناسی به مطالبات خود نیز می رسد.

 این عضو شورای چهارم زنجان در پایان  به مشکل ترافیکی شهر با اجرای این پروژه پرداخت و گفت: اجرای این پروژه هیچ نقشی در افزایش ترافیک شهر ندارد زیرا در حال حاضر ظرفیت پارک 2هزار خودرو در این منطقه وجود دارد که با ساخت این پروژه هم بعید است شاهد  افزایش سفرهای درون شهری در این نقطه از شهر باشیم.

پیش از این برخی از اعضای شورای شهر زنجان از شهرداری برای  اجرای این پروژه انتقاد کردند حال باید منتظر بود و دید  در دوره پنجم شورای شهر داستان این پروژه مهم شهر به کجا ختم می شود.

 تاریخچه پروژه سبزه‌میدان زنجان

زنجان

 این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیربنای 130 هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.59 هزار متر مربع از مجموع 75 هزار متر مربع در نظر گرفته شده برای پروژه سبزه ‌میدان زنجان مربوط به میدان اصلی شهراست و 16 هزار متر مربع از مساحت پروژه هم به بناهای دور میدان با کاربری تجاری و فرهنگی متناسب با بافت فرهنگی شهر زنجان به ویژه منطقه سبزه میدان اختصاص می یابد. ماه سال 1393 نیز عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی کلنگ اجرای آن را به زمین زد.

قرار  است این پروژه  طی سه سال در زنجان احداث شود که تا کنون خبری از اجرای کامل آن به گوش نمی رسد. احداث پارکینگ با توجه به تاثیرگذاری که در ترافیک شهری دارد در اولویت کار این پروژه است.

پروژه بزرگ سبزه میدان به عنوان بزرگترین پروژه شهری در زنجان با اشتغالزایی و تاثیرگذاری در بافت مرکزی شهر تحول بزرگی را در زنجان ایجاد خواهد کرد.

استان زنجان با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ نفر، ۲۱شهر و ۹۳۵روستا حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر عضو شورایی دارد و شورای فرادست استان متشکل از هشت عضو منتخب شوراهای هشت شهرستان استان است./

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.