به گزارش ایرنا شهاب صدیقی دوشنبه در جلسه متمرکز نمودن محل دپوی زباله شهرستان‌های جنوب غرب استان در شهرداری آبادان افزود:مدیریت پسماند استان خوزستان به هفت منطقه تقسیم ‌شده تا متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه راه‌کار مناسبی برای آن اتخاذ شود.
صدیقی از برگزاری نشست‌های کارشناسی و تخصصی در کارگروه مدیریت پسماند معاونت عمرانی خبر داد و اظهار داشت:تلاش می‌شود تا از آخرین فنّاوری‌های روز دنیا در بحث مدیریت پسماند در استان خوزستان استفاده شود تا بتوانیم حجم مواد دفنی را کم و علاوه بر بازیافت آن در بحث تولید انرژی نیز مورداستفاده قرار گیرد.
وی به سفر هیات لهستانی به منظور بازدید و بررسی مشکلات مدیریت بازیافت در مناطق مختلف استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت:این هیات از آبادان، ماهشهر، اهواز و دزفول بازدید می‌کنند.
مدیرکل امور شهری و شوراها استانداری خوزستان گفت:کشور لهستان در بحث بازیافت زباله و مدیریت بازیافت در 15 سال گذشته یک کشور پیشرو است و پیشرفت‌های خوبی در بحث‌های زیست‌محیطی داشته است.
وی افزود:در منطقه دو مدیریت پسماند خوزستان به مرکزیت آبادان در 10 سال اخیر اقدام به ایجاد سایت پردازش و تملک هشت هکتار زمین کردند تا بتوانند هفت شهر خرمشهر، آبادان، مینوشهر، اروندکنار،چوئبده، دارخوین و شادگان را در تخت پوشش قرار دهند.
صدیقی ابراز امیدواری کرد باکارهای صورت گرفته علاوه بر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها منطقه نیز از سایت پردازش پسماند آبادان بهره ببرند.
مدیرعامل شرکت سیگما لهستان نیز که در جلسه حضور داشت گفت:آمادگی سرمایه‌گذار و همکاری در بخش مدیریت پسماند در استان خوزستان راداریم.
یان هیدوک افزود:شرکت ما در بخش مدیریت و پردازش پسماند یکی از شرکت‌های پیشرو در اروپا است و امیدواریم تا در این بخش در ایران و بخصوص در استان خوزستان سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم.
وی افزود:علاوه بر مدیریت پسماند شرکت ما در بخش معدن و استخراج زغال‌سنگ نیز فعالیت دارد و قصد داریم در این بخش نیز در ایران سرمایه‌گذاری کنیم.
به گزارش ایرنا محمد حویزاوی شهردار آبادان گفت:در هفت شهر منطقه 2 پسماند استان خوزستان بین 330 تا350 تن پسماند شهری و 230 تا 240 تن پسماند خانگی با جمیعتی بالغ 500 هزار نفر تولید می شود.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهری ** انتشاردهنده:کبری اقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.