به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمان، علی بابایی با اشاره به احداث هتل در پروژه بام کرمان افزود: در پیوست زیست‌ محیطی بام کرمان، فضای سبز و آب نما در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: سرمایه‌ گذار این مجموعه برای اینکه نمای کوه ‌هایی که جاده در قسمتی از آن اجرا شده نازیبا نشود، تعهد کرده در همه شیب‌ های این طرح، فضای سبز و در برخی موارد ترکیب آب نما ایجاد کند.
بابایی افزود: علاوه بر این در بام کرمان، مجموعه ‌های دیگری مانند یک مسجد بسیار بزرگ در ضلع شرقی هتل و پل معلق جذاب نیز احداث می شود.
وی هتل بام ‌کرمان را پنج ستاره اعلام و تاکید کرد: البته باید نقشه ‌ها به تایید اداره کل میراث فرهنگی، محیط زیست و شهرداری برسد تا تعداد طبقات و نمای آن طبق ضوابط اجرا شود.
بابایی با بیان این که سه هکتار زمین در مالکیت سرمایه‌ گذار است اظهار کرد: شهرداری نیز طبق توافق، پنج هکتار دیگر به سرمایه‌ گذار طرح بام کرمان اختصاص می دهد تا در آن فضای سبز ایجاد شود.
وی با اشاره به 250 میلیارد تومان هزینه‌ اولیه‌ پروژه بام کرمان گفت: زمین و پروانه سهم شهرداری بوده و قرار شده استانداری کار تامین آب، برق و گاز را برای سرمایه ‌گذار انجام دهد.
شهردار کرمان با بیان این که نخستین تله ‌کابین جنوب‌ شرق کشور در کرمان احداث شده است افزود: اگر تله‌ کابین فقط یک روز اقامت گردشگران در کرمان را بیش‌ تر کند، تحول زیادی در اقتصاد شهر و مردم ایجاد می‌ کند.
بابایی با اشاره به تنها جنگل دست ‌کاشت قائم در جنوب‌ شرق کشور تصریح کرد: این پروژه برای گردشگرانی که به کرمان می‌ آیند جذابیت فراوانی ایجاد خواهد کرد.
شهردار کرمان از اتمام پروژه بام کرمان تا چهار سال دیگر خبر داد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.