علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این چارچوب گازرسانی به 285 روستا تا شهریور آتی و بقیه طی نیمه دوم سال اجرا می شود.
وی ادامه داد: تاکنون هزار و 482 روستا در خراسان رضوی به شبکه گازرسانی متصل شده اند. از این تعداد 961 روستا تا سال 92 گازدار شدند اما 582 روستای در چارچوب فعالیت دولت یازدهم از این مزیت برخوردار شده اند.
استاندار خراسان رضوی گفت: درصد برخورداری خانوارهای روستایی از شبکه گاز در این استان سال 92 معادل 56 درصد بود اما هم اکنون به 75 درصد رسیده است.
وی پیش بینی کرد با طرحهای در دست انجام جمعیت خانوارهای روستایی برخوردار از شبکه گاز تا پایان امسال در خراسان رضوی به 96 درصد برسد و افزود: مقایسه آمار گازرسانی در دولت یازدهم به نسبت دولتهای گذشته بیانگر عزم جدی مسئولان در موضوع محرومیت زدایی و توسعه متوازن است.
رشیدیان ادامه داد: طی چهار سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید نهضت عظیم گازرسانی روستایی در خراسان محقق شد و بطور میانگین در سال 95 هر دو روز یک روستای استان به شبکه سراسری گاز پیوست که اقدامی شگفت انگیز بود که در دولت تدبیر و امید محقق شد.
وی گفت: هم اکنون نیز عملیات گازرسانی به 543 روستا در دست انجام است و برنامه ریزی بگونه ای انجام شده که امسال حداقل هر روز پروژه گازرسانی به یک روستا بهره برداری شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستای بالای 20 خانوار واجد شرایط هر روز آغاز می شود تا در پایان سال پرونده این روستاها بسته شده و کار به سرانجام برسد.
وی به وعده مدیران شرکت گاز مبنی بر اتمام پروژه های گازرسانی روستایی خراسان رضوی تا ابتدای سال 97 اشاره و بیان کرد: با تلاش و همدلی بخشهای مختلف دستگاههای اجرایی نهضت عظیمی در توسعه شبکه گازرسانی استان ایجاد شده و نتایج ارزشمندی هم برای مردم در بر داشته است.
رشیدیان ادامه داد: در چارچوب فعالیت دولت یازدهم در حوزه زیربنایی اقدامات مهمی انجام شد از جمله در حوزه گازرسانی حجم اعتبار پروژه های روستایی خراسان رضوی از سال 94 تاکنون پنج هزار و 830 میلیارد ریال است. حجم اعتبار پروژه های گازرسانی روستایی استان برای امسال نیز سه هزار و 100 میلیارد ریال است.
وی گفت: کل اعتبارات سرمایه ای مصوب استان از سال 92 تا 95 در این حوزه 12 هزار و 672 میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون هفت هزار و 841 میلیارد ریال آن جذب شده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از رویکردهای اساسی دولت یازدهم تحقق عدالت توزیعی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور است که طی چهار سال نخست فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات شاخصی در این حوزه صورت گرفت.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.