به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی کل دادگستری خوزستان فرهاد افشارنیا در نشست فصلی روسا و دادستان های حوزه قضایی خوزستان با موضوع جرائم انتخاباتی در اهواز افزود: همه نامزدهای فعلی ریاست جمهوری مورد تائید نظام جمهوری اسلامی ایران و شورای نگهبان هستند و برای دستگاه قضایی تفاوتی نمی‌کند که رئیس جمهوری آینده ، کدام یک از این نامزدها باشد.
وی به اهمیت دو انتخابات و حساسیت هر کدام از این دو اشاره کرد و از همگان خواست در انتخابات 29اردیبهشت ماه (جمعه آینده) حضوری حماسی داشته باشند.
افشارنیا گفت: قوه قضائیه و در سطح استان‌ها، دادگستری‌ها ماموریت دارند تا بر مبنای قانون مصوب ، شورای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی را تشکیل و با تدابیر، سلامت انتخابات را حفظ کند.
رئیس کل دادگستری خوزستان افزود: وظیفه دستگاه قضایی و وزارت کشور این است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از رای مردم که حق‌الناس است صیانت کنیم.
افشارنیا در ادامه بیان کرد: همچین تلاش همه دست اندرکاران نیز بر این است که شاهد حضور حداکثری همه آحاد جامعه اعم از مردم، ‌احزاب و جریان‌های درون نظام جمهوری اسلامی ایران در این انتخابات باشیم.
وی گفت: این انتخابات مورد توجه و حساسیت نظام بین المللی است و باید فضای انتخابات و تبادل نظرات، به گونه‌ای باشد که شاهد انتخاباتی سالم، ‌بانشاط و باشکوه باشیم.
وی ادامه داد: بیشترین تلاش ما در بحث پیش بینی و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و جرائم احتمالی، توجیه ستادهای انتخاباتی و اطلاع رسانی آیین‌نامه‌های انتخابات و ممانعت از استفاده از امکانات دولتی به نفع جریان یا نامزدهای انتخاباتی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 29اردیبهشت ماه جاری(جمعه آینده) برگزار می شود.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.