به گزارش ایرنا رضا قیصی پور یکشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز با هیات تجاری لهستان در هتل بوستان اهواز اظهار کرد: در استان خوزستان 86 درصد ذخایر نفت و گاز و ظرفیت تولیدات پتروشیمی 26 میلیون تن وجود دارد و از این رو تردد هیات های اقتصادی به این استان زیاد است.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های مشارکت نفتی بین کشور ما و عراق قریب به 300 هزار بشکه تولید داریم، ادامه داد: علاوه بر اینکه خوزستان در حوزه نفت مزیت دارد، این استان در تولید محصولات کشاورزی از قبیل گندم، کلزا و نیشکر رتبه اول را داراست.
قیصی‌پور با بیان اینکه در حوزه تولید برق و انرژی خوزستان حدود 12 هزار وات برق تولید می‌کند، تصریح کرد: تقریبا 20 درصد برق کشور از خوزستان تامین می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه امیدواریم روابط اقتصادی میان لهستان و خوزستان افزایش پیدا کند، گفت: دو طرف باید با بیان جزییات، روابط دو جانبه را ارتقا دهند و به یکدیگر نزدیکتر شوند تا شاهد توسعه روابط تجاری میان دو کشور در سطح کلان هم باشیم.
وی گفت: در پسابرجام شاهد حضور کشورهای مختلفی در ایران و به خصوص استان خوزستان بودیم، چرا که این استان در حوزه های اقتصادی حرف اول را در کشور می زند.
قیصی پور ادامه داد: در حوزه صادرات دو مرز صادراتی به کشور عراق داریم و از این دو مرز حدود 1.6 میلیارد دلار کالا به کشور عراق ترانزیت می شود.
هیات تجاری لهستان در ادامه سلسله برنامه ها و تعاملات اقتصادی با استان خوزستان به این استان آمدند.
پیش از این هیات اقتصادی خوزستان به همراهی استاندار به این کشور سفر کرده بودند.
٧١٤٨/6002
خبرنگار : هنا نیسی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.