به گزارش ایرنا شهلا عموری شامگاه یکشنبه در نشست مشترک هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با هیات تجاری لهستان در هتل بوستان این شهر اظهار کرد: ظرفیت‌هایی از قبیل وجود، 75 درصد نفت و گاز، شبکه‌های حمل و نقل ریلی، بنادر، همجواری با کشورهای خلیج و جاذبه‌های گردشگری نشانه پتانسیل و بستر مناسب و همچنین حضور سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران در خوزستان هستند.
وی افزود: استان خوزستان از جهت پتانسیل و ظرفیت‌های کشاورزی استان بی‌نظیری است که 75 درصد نفت و گاز کشور در این استان قرار گرفته است.
عموری گفت: وجود یک سوم آب‌های جاری کشور در خوزستان، شبکه‌های حمل و نقل ریلی، بنادر، همجواری استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عراق از مزایای اقتصادی این استان است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه 3 اتاق بازرگانی در خوزستان وجود دارد، گفت: تمام این ظرفیت‌های گفته شده نشانه پتانسیل و بستر مناسب و همچنین حضور سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران در خوزستان است.
وی در معرفی کشور لهستان به حضار گفت: کشور لهستان با 312 هزار هکتار مساحت جزء کشورهایی است که به منابع کربنی وابستگی دارد و به همین دلیل سهم سوخت‌های فسیلی در لهستان بیش از 90 درصد است و از نظر فرصت‌های کشاورزی پس از رومانی رتبه دوم را دارد که امیدوارم بتوانیم جوابگوی اهداف هیات ‌های تجاری لهستان در خوزستان باشیم.

*انجمن ایران و لهستان در هر دو کشور تاسیس می شود
همچنین در این نشست جرسی درازد، نماینده اتاق بازرگانی لهستان اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران و لهستان برای ارتقای روابط فی ما بین ، انجمن ایران و لهستان را در هر دو کشور تاسیس کردند.
وی افزود: اگر این دو انجمن کار خود را به خوبی ادامه دهند به توسعه و ارتقای روابط میان دو کشور کمک شایانی می کنند.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی لهستان با شرکت های ایرانی روابط صمیمانه ای دارد، گفت: به دنبال آن هستیم تا روابط میان دو کشور دوستانه باقی بماند.
درازد با اشاره به سفر هیات اقتصادی خوزستان به ورشو گفت: در ابتدای امسال گروه نمایندگی اتاق بازرگانی اهواز در پایتخت لهستان حضور پیدا کرد و ما این افتخار را داشتیم که میزبان نمایندگان این اتاق در ورشو باشیم.
وی افزود: همچنین هیات تجاری از لهستان به ایران آمدند و از اهواز بازدید کردند که نتایج خوبی حاصل شد.
نماینده اتاق بازرگانی لهستان تصریح کرد: سال گذشته نیز میزبان گروهی از نمایندگان خوزستان در لهستان بودیم و همانطور که پیداست روابط میان دو کشور بسیار صمیمانه و دوستانه است و امیدواریم این روابط به همین شکل ادامه پیدا کند.
٧١٤٨/6002
خبرنگار : هنا نیسی**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.