به گزارش ایرنا آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز، در مصلای مهدیه این شهر، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، باید حضور فعال آحاد مردم پای صندوق های رای را جدی بگیریم و همه در این انتخابات مشارکت کنند، زیرا بنا به فرمایش رهبری هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد اقتدار نظام جمهوری اسلامی و اقتدار مردم بیشتر می شود.
وی افزود: ما نمی توانیم از این تریبون اسم هیچکدام از نامزدها را اعلام کنیم زیرا مردم در انتخاب آزاد هستند، اما توصیه می کنیم برای انتخاب کاندیدای اصلح، مطالعه و بررسی و تحقیق کنند و از افراد مطلع مشورت بگیرند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول پائیزه در استان اظهار کرد: پرداخت زکات که بیشتر با روستائیان و کشاورزان مرتبط است باید به عنوان یک سنت نبوی و فریضه الهی به مردم معرفی شود.
وی اضافه کرد: پرداخت زکات موجب خیر و برکت در محصول می شود و این مساله را در سال های گذشته مشاهده کرده ایم.
عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: در زمان رژیم شاهنشاهی و با وجودی که همه امکانات برای منحرف کردن جوانان در اختیار آنها قرار گرفت، تعدادی از جوانان انقلابی به پاخاسته و نظام را سرنگون کرده و انقلاب اسلامی را پیروز کردند.
وی افزود: همین نسل جوان انقلابی در سال های بعد از جنگ تحمیلی حماسه آفریدند و دشمن بعثی که مورد حمایت ابرقدرت ها بود را شکست دادند.
امام جمعه اهواز تاکید کرد: برنامه ریزی برای گمراه کردن جوانان این سرزمین همچنان ادامه دارد و باید هوشیار باشیم و راه دشمنان را سد کنیم.
موسوی جزایری همچنین حادثه جانگذاز انفجار معدن در استان گلستان و شهادت تعدادی از کارگران را به خانواده های آنها تسلیت گفت.
وی با اشاره به انجام مذاکرات سوریه گفت: نسبت به این موضوع فعلا اظهار نظر نمی کنیم و باید منتظر عواقب این مذاکرات باشیم.
بر اساس این گزارش، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
11 شعبان مصادف با دوشنبه 18 اردیبهشت، سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است.
/60647151
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.