به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسن حسن زاده دوشنبه در آیین گرامیداشت روز کار و کارگر در شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین ارزش هایی که در قرآن و روایت ها به آن اشاره شده ، ایثار است که خوزستان در این زمینه دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده است.
وی افزود: نقطه مقابل ایثار ظلم است که هیچگاه در دین اسلام جایگاهی نداشته و نخواهد داشت و امید است که این روحیه ایثار همواره در میان ما و به ویژه جامعه کارگری استان رواج داشته باشد.
امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود به مناسبت روز کارگر فرمودند که 'کارگری باید شغلی باشد که همه ما به آن افتخار کنیم' و همین امر اهمیت و جایگاه بالای کارگران را برای رهبر معظم انقلاب و جامعه اسلامی نشان می دهد.

** بهترین عبادت طلب حلال است
وی بیان کرد: براساس روایت ها بهترین عبادت طلب حلال بوده و شخصی که در محیط کارخود ساعاتی را برای نماز بگذارد و از خدمت به مردم سر باز زند، از نظر شرع حرام است چرا که در فرهنگ ما زمان مشخصی را برای عبادت و زمانی برای خدمت به مردم تعریف شده است.
حجت الاسلام حسن زاده اظهار کرد: همچنین امنیت شغلی و معیشت کارگران از دیگر مسائلی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته و ما نیز باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گرفته و حامی این قشر زحمتکش جامعه باشیم.
وی در ادامه گفت: توجه به معیشت کارگران برعهده کارفرما و دولت است اما استواری و وجدان کاری از جمله مسائلی است که کارگران باید در این خصوص عزم جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به نیروی کار و بخش مهمی از ارتقای کیفیت کالا نیز به همت مدیریت و کارگران برمی گردد و اگر این امر محقق شود اعتماد به کالای داخلی بیشتر شده و این امر نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.
حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه اعتصاب شرکت نفت در اوایل پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی را به تمامی جهان معرفی کرد گفت: نقش و جایگاه کارگران در دوران دفاع مقدس و انقلاب بی بدیل است و در این دوران جامعه کارگری با تقدیم هزاران شهید در راه اسلام و انقلاب برگ زرینی را در کارنامه نظام اضافه کرد.
در این آیین که جمعی از مسئولان، فرماندهان و جامعه بسیج کارگری خوزستان شرکت داشتند از جمعی از کارگران بسیجی خوزستان تقدیر شد.
11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است.
7152 / 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.