منطقه گردشگری دشت شیمبار از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا در 45 کیلومتری شهر قلعه خواجه و 100 کیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد.
به گزارش ایرنا شنبه احمد رضا لاهیجان زاده در آیین نمادین نواختن زنگ سلامت در دبستان دخترانه رهنما در اهواز افزود: باید بر روی دانش آموزان سرمایه گذاری کرد؛ دانش آموزان سفیر سلامت هستند و دانش آموزان هر موردی که در شهر با سلامتی و محیط زیست مغایرت دارد باید گوشزد کنند.
وی گفت: خوزستان 10 سال است که درگیر گرد و غبار است و دانش آموزان باید توجه داشته باشند تا زمانی که این مشکل حل شود در زمان بروز گرد و غبار از سلامت خود مراقبت کنند و در سطح شهر ترددی نداشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز بیان کرد: 18 فروردین روز جهانی بهداشت است که به همین مناسبت در ایران هفته سلامت برگزار می شود.
اسماعیل ایدنی گفت: شعار امسال هفته سلامت ' زندگی سالم با نشاط و امید' ، و شعار روز جهانی بهداشت ' افسردگی، بیایید با هم صحبت کنیم' نامگذاری شده که هدف از این شعار تقویت ارتباطات جمعی و برطرف کردن بیماری افسردگی با صحبت کردن است.
وی درادامه افزود: مشخص شده که دردنیا به ازای هر چهار نفر یک نفر به افسردگی مبتلا است که متاسفانه در ایران نیز این آمار وجود دارد و بیشتر افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا هستند ریشه در کودکی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: افسردگی دو نوع دارد یک نوع که زندگی فرد را کاملا فلج می کند و با مراجعه به روانپزشکی درمان می شود و نوع دیگر که ریشه در استرس و اضطراب دارد.
ایدنی گفت: ریشه بسیاری از افسردگی ها نوع نگاهی است که مردم به زندگی دارند و برای داشتن یک زندگی سالم لازم است که نشاط و شادابی را در زندگی خود قرار دهیم.
در این آیین نمایشگاه غذا، و نیز مکانی برای تست فشار و قند خون شرکت کنندگان در مدرسه برپا شده بود.
هفته سلامت یکم تا هفتم اردیبهشت در حال برگزاری است.
7158 /6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.