به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ، غلامرضا شریعتی در نشست با مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در استانداری افزود:دولت آمادگی لایروبی اروندرود را دارد و رئیس‌جمهوری در دو سفر قبلی خود به خوزستان قصد داشت که دستور انجام این کار را بدهد اما آقای ظریف وزیر امور خارجه او را قانع کرد که با توجه به مسائل موجود با عراق و مشکلات احتمالی، این کار صورت نگیرد.
آبراه اروندرود که نقش کلیدی در رونق اقتصادی بنادر جنوبی خوزستان و بنادر عراق دارد از سال 1356 به دلایل مختلف از جمله نبود آمادگی دولت عراق هنوز لایروبی نشده است.
وی به اهمیت اجرای طرح بزرگ آب و فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: مصوبه و اراده دولت ، انجام کار است و رئیس جمهوری هم قول آن را داده به مردم خوزستان داده است.
نماینده عالی دولت تصریح کرد: ما بین دو موضوع فاینانس خارجی و کار با قرارگاه قرار داریم و با توجه به اینکه امسال سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' است، علاقه‌مند هستیم به طور دقیق در این چهارچوب حرکت کنیم و اگر مسئولان قرارگاه مدل مالی را هرچه زودتر ارائه دهند و در این زمینه به توافق برسیم و قابل وصول باشد، کار را ادامه می دهیم.
نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: در حوزه عمران شهری نیز برخی پروژه‌ها برای اهواز همچون مترو (قطار شهری) مدنظر است که می‌توانیم مقدمات ساخت خط 2 را آغاز کنیم، در خط یک نیز با پیمانکاران با مشکل جدی مواجه هستیم که قرار شد دوستان کار را سریع‌تر دنبال کنند و تعیین تکلیف شود.
وی بیان کرد: برخی پروژه‌ها در حوزه راهها و بیمارستان نیز مدنظر است که باید به سرانجام برسد. همچنین برای ساخت پروژه بیمارستان 2 هزار تختی اهواز باید از به سرانجام رسیدن این موضوع مطمئن شویم و این را هم مدنظر داشته باشیم که اکنون ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی برای ما قابل انجام است ؛ضمن اینکه بیمارستان 500 تختخوابی گلستان هم فرسوده است.
شریعتی عنوان کرد: فاینانس خارجی در پروژه بیمارستان‌سازی با شرایط موجود کشور کمی سخت و بدست آمدن آن نیز کمی دور از انتظار است. پیدا کردن فاینانس خارجی برای تخت‌های بیمارستانی با این تعرفه بعید است پس باید کمی منطقی‌تر فکر کنیم.
وی اظهار کرد: اگر فکر می‌کنید که خوزستان و اهواز نیاز به بیمارستان 2 هزار تختخوابی دارند، در این باره با وزیر بهداشت صحبت می‌کنیم تا بیمارستان یک هزار تختخوابی که قرار است ساخته شود به بیمارستان 2 هزار تختخوابی تبدیل شود اما اگر فعلاً این نیاز استان نیست، همان ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی را آغاز می‌کنیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه مخالف با فاینانس هم نیستیم گفت: به هر حال با توجه به این‌که ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی دست به نقد است، نباید آن را از دست بدهیم. همچنین آمادگی ساخت بیمارستان 540 تختخوابی را هم داریم و برای بیمارستان هزار تختخوابی نیز آماده می‌شویم؛ به هر حال دانشگاه علوم پزشکی اهواز گزارش کارشناسی دهد که نیاز اهواز به ساخت بیمارستانی یکهزار یا 2 تختخوابی است که ما بتوانیم در این راستا با وزیر بهداست ، درمان و آموزش پزشکی صحبت کنیم.
6065/6002
دریافت کننده:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.