به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شکرالله سلمان‌زاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه سه جانبه قرار است در 6 ماه آینده 6 هزار و 200 واحد بهداشتی شهری و روستایی در کل کشور احداث شود که سهم خوزستان از تعداد واحد بهداشتی 162 واحد است.

وی افزود: با توجه به اهمیت بار بیماری‌های غیرواگیر، تغذیه نقش مهمی را دارد که در این راستا کارشناسان تغذیه در همه واحدهای بهداشتی مستقر هستند و به نوبه خود خدمت نوینی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه مراکز بهداشتی اکنون برای همه گروه‌های سنی خدمات ارائه می‌دهد، گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته پرونده الکترونیک سلامت است که از سال گذشته در خوزستان 2 میلیون و 500 هزار نفر پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 24 آزمایشگاه در نقاط مختلف روستایی استان احداث شد، بیان کرد: بهداشت دهان و دندان خدمت نوینی دیگر از بهداشت و درمان است که از 2 سال گذشته ارائه می‌شود. دانش‌آموزان و زنان باردار  تحت پوشش بهداشت دهان و دندان هستند.

سلمان‌زاده با اشاره به هفته سلامت عنوان کرد: هفته سلامت فرصت مناسبی است برای بازنگری و توانمندسازی دستاورد‌ها است که بتوانیم در قالب یک برنامه منسجم با سایر دستگاه‌های مرتبط  در جهت تحقق سلامت مردم گام برداریم.

وی با بیان اینکه هفته سلامت در کشور از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه است، ادامه داد: شعار جهانی روز بهداشت با توجه به شیوع بالای اختلالات روانی به افسردگی و با عنوان ‌"بیا در مورد افسردگی، حرف بزنیم" اختصاص یافت همچنین شعار هفته سلامت در کشور " زندگی سالم با نشاط و امید" است به مناسبت هفته سلامت 30 برنامه در خوزستان برگزار می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در آخر تاکید کرد: راه اندازی سامانه بهداشت 190 کار جدیدی است که اگر یک معضل بهداشتی دیده شود و با تماس شهروندان به سامانه 190 در اسرع وقت به مشکلات بهداشتی رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621578
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.